خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/10 - 11:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با خانه ملت:

مهم ترین امکان رشد مردم «انتخابات» است/ اجازه ندهیم اهل تخریب میدان پیدا کنند

فعال سیاسی با بیان اینکه مهم‌ترین امکان رشد مردم انتخابات است، گفت: در رقابت انتخاباتی اجازه ندهیم افرادی که اهل تخریب هستند و تخریب را به جای اثبات شخصیت و توانمندی خود دنبال می‌کنند، میدان پیدا کنند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت حضور مردم در انتخابات، گفت: در عالم سیاست، سیاست‌پیشگان یا کسانی که در مسندهای مختلف قرار دارند -چه به صورت رسمی چه به صورت غیررسمی- به طور طبیعی رشد می‌کنند زیرا این افراد امکاناتی در اختیار دارند که بیشتر از امکانات معمولی است که اقشار مختلف  جامعه در اختیار دارند، این امکانات به طور طبیعی موجب رشد می‌شود.

وی در تشریح مطلب فوق بیان کرد: سیاستمداری که در مسند اجرایی قرار دارد، امکاناتی اعم از بودجه و نیروی انسانی در اختیار خواهد داشت که موجب رشد وی می‌شود، یا کسانی که دارای امکانات مطبوعاتی و رسانه هستند یا افرادی که عناصر سیاسی تاجرپیشه هستند، رشد می‌کنند.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: تنها امکان رشد توده‌های مردم یا به عبارتی مهم‌ترین ابزار ممکن برای رشد مردم «انتخابات» است؛ انتخابات موجب می‌شود کسانی که در کانون‌های قدرت اقتصادی یا سیاسی هستند، در آستانه انتخابات خود را عرضه بدارند و به میدان بیایند و از برنامه‌ها و راه‌حل‌هایشان برای پیشرفت کشور سخن بگویند، همچنین این افراد از نظر عملکرد، رفتار و سوابق زیر ذره‌بین مردم قرار می‌گیرند.

سلیمی نمین اضافه کرد: اگر کسی، خود را از انتخابات بی‌نیاز بپندارد، دچار عقب‌افتادگی سیاسی می‌شود به این معناکه سیاست‌مداران رشد می‌کنند اما رشد وی متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر جامعه نتواند بر سیاستمداران و فعالان اقتصادی و سیاسی اشراف پیدا کند، به سرعت دستخوش آفت‌ها و مشکلات متعدد می‌شود، افزود: زمانی که شناخت سیاسی جامعه کاهش پیدا کند، سیاستمداران برای آن وقعی قائل نمی‌شوند و احساس می‌کنند، می‌توانند جامعه کم اطلاع را با تبلیغات رسانه، هزینه کردن مالی و تبلیغات سیاسی جابه‌جا کنند و شأنیتی برای آن قائل نمی‌شوند؛ سیاستمداران برای افرادی شانیت قائل می‌شوند که دارای فهم بالای سیاسی باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از فرصتی که نامزدها- که غالبا دارای موقعیتی در جامعه هستند- برای عرضه دارند باید استفاده کرد؛ در واقع باید از بحث‌ها، رقابت‌ها و طرح نظرات و اندیشه‌ها برای رشد استفاده کرد، خود را از این رشد نباید محروم کرد زیرا محروم کردن از این رشد موجب تنزل شانیت اجتماعی می‌شود و زیان نخست آن متوجه مردم می‌شود.

وی همچنین افزود: البته باید به این نکته نیز دقت کرد که اگر جامعه‌ای به وظایف خود قائل باشد و عزم خود را برای مشارکت جمع کرد، آفت‌هایی نیز در مسیر وجود دارد، یکی از این آفت‌ها این است که رقابت از مسیر خود خارج شود و به هتک حرمت‌ها تبدیل شود؛ این موضوع نه تنها کار را برای تشخیص سخت می‌کند و از شکل گیری آگاهی‌ها جلوگیری می‌کند بلکه یک غوغاسالاری ایجاد خواهد کرد که ممکن است رای‌دهنده را دچار خطا کند.

سلیمی نمین تصریح کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، اینکه در رقابت انتخاباتی اجازه ندهیم افرادی که اهل تخریب هستند و تخریب را به جای اثبات شخصیت و توانمندی خود دنبال می‌کنند، میدان پیدا کنند زیرا اگر این افراد میدان پیدا کنند از شکل‌گیری آگاهی در توده‌های مردم جلوگیری می‌کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376068
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار