خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/06 - 10:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عنابستانی:

شایسته سالاری در انتخابات نباید قربانی پارامترهایی همچون پول پاشی شود/ کاندیداها باید عصاره فضائل ملت باشند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس با انتقاد از اینکه در نظام فعلی انتخابات، گزینه‌هایی همچون قومیت ارجح تر بر تمام برنامه‌ها است، گفت: امروز پارامترهایی همچون قومیت، پول پاشی یا بازی‌های رسانه‌ای غالب بر تمام برنامه‌ها، عملکردها و شایستگی برخی از کاندیداها شده است، این ضعف ها منجر می‌شود مجلس به تراز پیش بینی شده در حد مشکلات مردم که عصاره فضائل ملت است، دست نیابد.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه در نظام فعلی انتخابات گزینه‌هایی همچون قومیت اصلح بر تمام برنامه‌ها است، افزود: امروز پارامترهایی همچون قومیت، پول پاشی یا بازی‌های رسانه ای غالب بر تمام برنامه‌ها، عملکردها و شایستگی برخی از کاندیداها شده است، این ضعف ها منجر می‌شود مجلس به تراز پیش بینی شده در حد مشکلات مردم که عصاره فضائل ملت است، دست نیابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است و باید به شکل آگاهانه این مهم در تاریخ رقم بخورد، منتخب شدن گروهی به نمایندگی از سوی ۸۵ میلیون نفر دین سنگینی است. افرادی که بر کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم تکیه می‌زنند باید بدانند با هر مصوبه و لایحه‌ای که تصویب می‌شود پاسخگوی حقوق ۸۵ میلیون نفر ایرانی خواهند بود.

عنابستانی با انتقاد از فضا سازی رسانه ای اشتباه در انتخابات، یادآور شد: با پول پاشی گروهی به واسطه برخی رسانه‌ها شاهد توهین و افترا به برخی از کاندیداها هستیم، متاسفانه برخی از رسانه‌ها به نادرست جهت دهی می‌کنند و افکار و اذهان عمومی را به سمت انتخابات نادرست سوق می‌دهند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ورود به مجلس باید درست باشد، اظهار کرد: نظام ورود به مجلس یا باید استانی شود و یا اینکه استانی محلی، تناسبی، حزبی باشد، به بیانی شایستگی کاندیداها حرف اول و آخر ورود به مجلس را بزند و عواملی همچون رابطه سالاری و فضاسازی دروغین، احساسی و پول پاشی ها جایگاهی نداشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376016
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان