خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/06 - 17:55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمدبیگی با تاکید بر اینکه مجلس در راس امور است، مطرح کرد:

رقابت احزاب نباید به چندقطبی شدن جامعه ختم شود/ مجلس مسیری برای مردم سالاری در حکمرانی

نماینده مردم قزوین در قوه مقننه "مجلس را در راس امور دانست" و گفت: انتخابات در هر دوره ای مبتنی بر رقابت سیاسی شکل می‌گیرد، انتخابات عرصه بروز آراء و نظرات مختلف و مواجهه اذهان عمومی با آنها است اما در نظر داشته باشیم حاصل این رقابت احزاب متفاوت نباید به چندقطبی سازی و دودستگی کشور ختم شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند ضربه محکمی بر دهان دشمنان ایران باشد، اهمیت انتخابات به دلیل شرایط حکمرانی جهانی مهم است، امروز تمام نگاه جهانیان به روزهای آینده و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم سالاری در جامعه ریشه در حضور گسترده مردم در انتخابات دارد، اظهار کرد: انتخابات والاترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است، نظام مردم‌سالار و حاکمیت مردم در تعیین سرنوشت خویش که برخواسته از حکومت مردمی است که باید پاسخگوی نیاز عموم جامعه باشد.

انتخابات در هر دوره ای مبتنی بر رقابت سیاسی شکل می‌گیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انتخابات را فرصتی برای حضور فعال نیروهای جوان و احزاب مختلف دانست و اظهار  کرد: انتخابات در هر دوره ای مبتنی بر رقابت سیاسی شکل می‌گیرد، انتخابات عرصه بروز آراء و نظرات مختلف و مواجهه اذهان عمومی با آنها است اما در نظر داشته باشیم حاصل این رقابت احزاب متفاوت نباید به چندقطبی سازی و دودستگی کشور ختم شود.

مجلس قوی مسیری برای مردم سالاری در حکمرانی

محمدبیگی مجلس قوی را مسیری برای مردم سالاری در حکمرانی دانست و یادآور شد: زمانی که گفته می‌شود مجلس در راس امور است یعنی زندگی همه مردم جامعه می‌تواند تحت الشعاع قوانین مصوب شده مجلس قرار بگیرد و این مهم را در مجلس یازدهم با تصویب قوانینی همچون قانون جوانی جمعیت و صدور مجوز کسب و کارها عینا مشاهده کردیم، بر همین اساس لازم و ضروری است مردم پای صندوق‌های رای حضور یافته و آینده خود را خودشان رقم بزنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عملکرد قوه مقننه بر روی دو قوه دیگر یعنی قوای مجریه و قضاییه مشهود و تاثیرگذار است، گفت: تعیین دیپلماسی خارجی، اقتصادی، رفتار ایران در کل دنیا، امنیت ملی و جهانی کشور در حکمرانی منطقه ای و فرامنطقه‌ای و… از پارلمان کشور عبور می‌کند.

 نقش زنان به عنوان نیمی از جامعه در انتخابات بی بدیل است

عضو فراکسیون زنان در مجلس یازدهم با اشاره به نقش بی بدیل بانوان در انتخابات، تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه با حضور خود در انتخابات می‌توانند در تعیین آینده خود نقش بی بدیلی داشته باشند، حق و حقوق بانوان در خانواده و جامعه باید از مجاری قانونی عبور کند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده تخلفات انتخاباتی را آفتی برای کشور دانست و افزود: مردم با حضور آگاهانه و با بصیرت خود می توانند دست رد به سینه متخلفان انتخاباتی زده و این آگاهی جز با عملکرد درست رسانه‌ها ممکن نخواهد بود، هر رأی می‌تواند آینده کشور را در سطح ملی و جهانی تغییر دهد.

 گام‌ بلند مجلس یازدهم برای محرومیت زدایی

محمدبیگی در پایان محرومیت زدایی را از شاخص‌های مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: محرومیت زدایی در مناطق محروم از مهمترین رویکردهای اصلی مجلس این دوره بود، و حتی در رویکرد تقنینی خود در برابر اختصاص بودجه‌های محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار این مسئله را اثبات نمود.از دیگر اقدامات مجلس یازدهم که در جهت بهبود شرایط مردم بود، افزایش وام ازدواج و فرزندآوری، رشد حقوق چندین برابری سربازان، نهضت آبرسانی و گاز رسانی به مناطق محروم، اجرای طرح کاداستر، رفع موانع چندین ساله قوانین و… از جمله اقدامات مجلس ایران در دوره یازدهم بوده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 376027
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان