خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/04 - 10:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی ضمن محکومیت تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ:

یورش پلیس به مرکز اسلامی هامبورگ نتیجه خشم مقامات آلمان از برگزاری انتخابات پرشور در ایران است

سخنگوی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به بهانه واهی ارتباط با گروه‌های افراطی از سوی وزارت کشور آلمان گفت: سازمان‌های بین‌المللی نباید نسبت به اقدامات خلاف حقوق بین‌الملل سکوت کنند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یورش پلیس به مرکز اسلامی هامبورگ در پی بیانیه مغرضانه وزارت کشور آلمان را محکوم کرد و گفت: اقدام آلمان، اقدامی کاملا غیرسازنده، غیر قانونی و رفتاری خلاف چارچوب های بین المللی بود چرا که ورود به اماکن دیپلماتیک و دخل و تصرف در اموال کشور دیگر با هیچ یک از قوانین بین المللی سازگاری ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که آلمانی ها نشان داده اند که تحت تأثیر صهیونیست ها و برخی گروه های افراطی و تندرو قرار دارند و نمی توانند تصمیمات منطبق بر حقوق بین الملل بگیرند، عنوان کرد: بیانیه غیرقانونی وزارت کشور آلمان در واقع ناشی از عصبانیت آنها از نحوه برگزاری انتخابات اخیر ایران و نتیجه آن است چرا که بر اساس آمار غلطی که دریافت کرده بودند تصور می کردند در ایران هرج و مرج وجود دارد اما مشاهده کردند که حتی مشارکت در دور دوم انتخابات افزایش پیدا کرد و این موضوع برای آنها بسیار هزینه بردار بوده است.

وی ادامه داد: قطعا مقامات آلمان نباید تصور کنند با چنین اقداماتی می توانند مسیری که ملت بزرگ ایران انتخاب کرده اند را دچار خدشه و انحراف کنند.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سازمان های بین المللی باید به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند، خاطرنشان ساخت: ما اقدامات این چنینی را برای روابط آتی مد نظر قرار خواهیم داد و در موقع مقتضی اقدامات و برخورد لازم را صورت می دهیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380995
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار