خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 14:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

گسترش و ارتقاء مناسبات دوجانبه در دستورکار ایران و عربستان قرار دارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان با تکیه بر سیاست آسیا محوری و همسایه محوری، برای ریاض جایگاه ویژه ای پیش بینی کرده است.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعزام سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران به جده، گفت: احیای روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی و عربستان این روزها مورد توجه مقامات دو کشور قرار دارد و در این راستا اقدامات خوبی از سوی دو کشور انجام شده است.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان با تکیه بر سیاست آسیا محوری و همسایه محوری، برای ریاض جایگاه ویژه ای پیش بینی کرده است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که گسترش و ارتقاء مناسبات دوجانبه خصوصا در زمینه‌های تجاری  و اقتصادی و حتی تسهیل امور حج و عمره در دستورکار طرفین قرار گرفته است.



وی ضمن یادآوری اینکه امروزه کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط ایران و عربستان را به عنوان الگوی خود قرار داده اند و تلاش می کنند مناسبات خود با تهران را تقویت کنند، ادامه داد: بدون شک تحقق این موضوع سبب ارتقاء ثبات و امنیت پایدار شده و زمینه ساز خروج بیگانگان از منطقه می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع وقتی منافع اقتصادی و حتی دیدگاه های سیاسی و امنیتی کشورهای همسایه در خلیج فارس به یکدیگر گره بخورد، ائتلافی شکل خواهد گرفت که می تواند دسیسه های دشمنان ملت های منطقه را خنثی کند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این میان نباید فراموش کرد که امروزه جهان اسلام با پدیده ها و تنش های متعددی روبرو است و کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و عربستان به عنوان دو کشور قدرتمند اسلامی می توانند نقش مهمی در حل و فصل این مسائل ایفا کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371064
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار