خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 17:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عموئی:

کلیات طرح دیپلماسی اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کلیات و ماده یک طرح دیپلماسی اقتصادی در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نشست امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز کمیسیون به بررسی طرح "طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره های ارزش در حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی" اختصاص داشت. یک فوریت این طرح قبلاً در صحن مجلس تصویب شده و برای بررسی تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده است‌.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بررسی اولیه این طرح در کمیته مربوطه با حضور دستگاه‌های ذی ربط صورت گرفته است و امروز اولین جلسه بررسی این طرح، در کمیسیون با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت، سازمان سرمایه گذاری خارجی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.



وی افزود: این جلسه به بررسی کلیات و ماده اول طرح اختصاص داشت و بررسی آن ادامه خواهد داشت. در صورت تصویب ماده اول این طرح، دولت به تهیه نقشه راه دیپلماسی اقتصادی مکلف خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366543
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار