خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/13 - 10:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به نتیجه سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به ایران مطرح کرد

کاهش موانع استفاده از ظرفیت‌های متقابل ایران و عراق با سفر مقامات رده بالای دو کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است توافقنامه‌ها راهکاری برای حل مسائل جغرافیای، اقتصادی و کاهش آسیب‌های موجود سر راه استفاده از ظرفیت‌های دو کشور هستند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به ایران با تأکید بر اینکه کاهش عوامل اختلافی منجر به استفاده از ظرفیت‌های حداکثری میان دو کشور می شود، گفت: سفر نخست وزیر عراق به ایران می تواند بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی را برطرف و چالش های موجود را حل و فصل کند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه امضای توافقنامه میان دو کشور در جریان سفر مسئولان رده بالا میان ایران و عراق را مثمر ثمر خواند و افزود: توافقنامه ها راهکاری برای حل مسائل جغرافیایی، اقتصادی و کاهش آسیب های موجود سر راه استفاده از ظرفیت های دو کشور هستند.











یعقوب رضازاده


وی همچنین امنیت مرزی را یکی از مسائل مهم میان دو کشور توصیف و بیان کرد: لازم است مسئولان عراقی به موضوعات مرز به لحاظ امنیتی و اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند و مرز را مسیری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بدانند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سفر نخست وزیر عراق به ایران گامی جدی در راستای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور خواهد بود و قطعا دست استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه را از دخالت در مسائل داخلی کوتاه می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 353095
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار