خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/13 - 12:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کاهش فعالیت‌های تروریستی با همکاری امنیتی ایران و پاکستان/ تقویت روابط دوجانبه در دستورکار است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همکاری های امنیتی ایران و پاکستان موجب کاهش تنش و فعالیت های تروریستی خواهد شد، گفت: این موضوع علاوه بر تامین منافع ملی دو کشور، بر صلح و ثبات منطقه نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با درخواست پاکستان به منظور تقویت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: برخورداری دو کشور از مرزهای مشترک نخستین مولفه مهم برای تقویت همکاری های مشترک است زیرا مرزها دارای مزیت ها و فرصت های متعددی هستند که می تواند برای همسایگان سودآور باشد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم دو کشور دارای فرهنگ و دین مشترک هستند که این موضوع نیز تسهیل گر تقویت مناسبات دوجانبه تلقی می شود، اظهار کرد: در واقع توسعه تجارت خارجی، تقویت حوزه صادرات و غیره می تواند بر بستر مرزهای مشترک محقق شد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، ادامه داد: خوشبختانه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه عضو سازمان همکاری شانگهای هستند و این موضوع فرصت های بیشماری را پیش روی دو کشور قرار می دهد؛ به عبارتی دو کشور به راحتی می توانند از ارزهای ملی برای مراودات تجاری استفاده کنند و هیچ تحریم و محدودیت ظالمانه ای نمی تواند مانع همکاری های مشترک اقتصادی آنها شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد مطابق سیاست های شانگهای، همکاری در ابعاد مسایل امنیتی به ویژه مقابله با افراط‌گرایی، تجزیه‌طلبی و تروریسم در دستورکار کشورهای عضو قرار دارد و ایران و پاکستان به دلیل داشتن مرزهای طولانی می توانند تعاملات خوبی در این زمینه ها داشته باشند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع همکاری های امنیتی موجب کاهش تنش و فعالیت های تروریستی خواهد شد که این موضوع علاوه بر تامین منافع ملی دو کشور، بر صلح و ثبات منطقه نیز  اثر مثبت خواهد گذاشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 367664
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار