خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 13:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی با اشاره به بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه تهران:

کاخ سفید درصدد دامن زدن به ایران‌هراسی و تنش آفرینی در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: نشست مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه تهران مصداق واقعی دامن زدن به سیاست ایرانی هراسی است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام‌زنی و ادعاهای مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، گفت: متاسفانه سیاسیون ایالات متحده از هر فرصتی برای تنش آفرینی میان جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه استفاده می کنند که این نشست نیز یکی از مصادیق آن محسوب می شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست یاد شده صحبت از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و ضرورت توجه کشورمان به آن کرده اند، اظهار کرد: جالب اینجاست که آمریکایی ها خودشان دارای بمب اتم هستند و مردم ژاپن را از این طریق به خاک و خون کشیدند.



وی در این زمینه، ادامه داد: در این میان صهیونیست ها به عنوان هم‌پیمان قدیمی آمریکا در منطقه دارای کلاهک های هسته ای بوده و هیچگاه هم اجازه بازرسی از فعالیت های هسته ای خودش را به آژانس نداده است؛ بنابراین توصیه می شود مقامات آمریکایی در مقابل دوربین رسانه ها و افکار عمومی تلاش نکنند که تهران را متهم کنند زیرا حقایق شفاف است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حمایت آمریکا و کشورها از ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، افزود: بهتر است سیاستمداران آمریکایی و هم‌پیمانانشان کمی تاریخ بخوانند زیرا جزایر مذکور همیشه خاک ایران بوده و باقی خواهد ماند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نشست مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه تهران مصداق واقعی دامن زدن به سیاست ایرانی هراسی است، تصریح کرد: این کشورها به مرور زمان متوجه خواهند شد که کاخ سفید شریک راهبردی خودی برایشان نخواهد بود و پشت آنها را در مواقع سخت خالی می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368539
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار