خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 12:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیات دولت:

پروژه‌های بسیاری به مناسبت 22 بهمن افتتاح می‌شود/ معافیت 3 دهک پایین درآمدی کشور از پرداخت عوارض جابجایی املاک

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت از افتتاح بسیاری از پروژه ها به مناسبت 22 بهمن خبر داد و گفت: همه کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده و همچنین خانوارهایی که جزو ۳ دهک پایین درآمدی کشور هستند، از پرداخت عوارض جابجایی املاکشان در شهرداری‌ها معاف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 18 دی ماه) هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز هیات دولت گزارش ویژه خزانه داری کل کشور ارائه شد که با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، حساب واحد خزانه نهایی شده و هم زیرساخت های پرداخت به ذی نفع نهایی کامل شد.



وی اضافه کرد: البته امروز زیر ساخت نهایی آن رونمایی شد و رئیس جمهور تاکید کردند باید از این زیر ساخت ها و ظرفیت قانونی برای ارتقای شفافیت، نظارت پذیری، جلوگیری از خلق پول و نقدینگی بهره برداری شود.



سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین پایان این هفته و روز یکشنبه به مناسبت ۲۲ بهمن، اعضای هیأت دولت سفرهایی را به سراسر کشور خواهند داشت که پروژه‌های زیادی را به صورت حضوری افتتاح می کنند و طرح هایی نیز از سوی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح خواهد شد.



موافقت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی مناطق سیل‌زده استان اردبیل



وی بیان کرد:  از جمله مصوبات امروز هیأت دولت در این جلسه، پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی مناطق سیل‌زده استان اردبیل بود که با آن موافقت شد و آیین‌نامه حمایت از حوزه های سیل زده نیز مورد تایید قرار گرفت.



بهادری جهرمی گفت: از طرفی نیز در جلسه امروز آیین‌نامه‌ای تصویب شد که طبق آن، همه کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده و همچنین خانوارهایی که جزو ۳ دهک پایین درآمدی کشور هستند، از پرداخت عوارض جابجایی املاکشان در شهرداری‌ها معاف شدند.



تصویب آیین نامه اجرایی قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس



وی اضافه کرد: همچنین آیین نامه اجرایی قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، به تصویب هیات وزیران  رسید و فرآیندهای اجرایی الکترونیکی با حفظ سرعت و دقت در پاسخ به استعلامات مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.



برگزاری بازی‌های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی در راستای توسعه دیپلماسی ورزشی



سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه امروز پیشنهادی از سوی وزارت علوم امروز مبنی بر برگزاری بازی‌های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی به میزبانی ایران ارائه شد که مقرر گردید این بازی ها در سال آینده در راستای دیپلماسی ورزشی و علمی در حوزه آقایان و بانوان برگزار شود.



در پایان علی بهادری جهرمی برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد و گفت: امید است که تیم ملی کشورمان با موفقیت به مرحله فینال راه پیدا کرده و به قهرمانی برسند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375870
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم