خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/08 - 18:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به اظهارات ماکرون:

پاریس به دلیل درماندگی مجبور به بیان واقعیت درباره نفوذ منطقه‌ای ایران است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی ها اکنون از سر درماندگی، ترس و احساس ناامنی در منطقه غرب آسیا مجبور هستند سیاست های خودشان در قبال ایران را تغییر دهند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات رییس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه مشکلات خاورمیانه تنها با گفت‌وگو در چارچوبی با حضور ایران قابل حل است، گفت: جایگاه منطقه ای ایران موضوعی بومی، درون زا و منطقه ای است لذا مسئله ای نیست که غربی ها و روسای جمهور آنها در سخنانشان خلق کرده باشند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی حاصل مقاومت ملت ایران و رشد فزاینده کشورمان و همه ابعاد بازدارنده موجب شده نه تنها فرانسه نتواند در مسیر رشد جمهوری اسلامی وقفه ای ایجاد کند، بلکه ناگزیر است برای اینکه بتواند در این منطقه زیست کند مطالبی را علی رغم میل باطنی به عنوان واقعیت بیان کند.



وی با اشاره به اینکه اظهارات ماکرون نشان داد چقدر از آینده روابط پاریس با کشورهای آسیایی ترسیده است، ادامه داد: ایران به عنوان قدرت نوظهور منطقه ای دارای ابزارهای قوی برای ایجاد زمینه های موثر امنیت است بنابراین فرانسوی ها اکنون از سر درماندگی، ترس و احساس ناامنی در منطقه غرب آسیا مجبورهستند سیاست های خودشان را تغییردهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست های اعلامی و اعمالی فرانسوی ها متفاوت است، افزود: البته باید اذعان کرد این اقدام فرانسوی ها دیرهنگام است زیرا ایران در محاسبات روابط بین المللی خود بداخلاقی های فرانسه، انگلیس و آلمان را ثبت و ضبط کرده و در حافظه ملت ایران بدعهدی های آنان ماندگار شده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه دیوار بی اعتمادی میان ایران و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان بلندتر شده لذا تا زمانی که اثبات نکنند پشیمان شده اند، توبه آنها همانند توبه گرگ تلقی می شود، خاطرنشان کرد: فرانسوی ها باید بدانند ایجاد ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا بر عهده کشورهای این منطقه است و نمی توانند با انواع دسیسه های قرن نوزدهم عمل کنند؛ اکنون مناسبات بین المللی تغییر یافته و کشورهای آسیایی در حال همکاری های مشترک هستند و کشورهای غربی نمی توانند رویکرد امپریالیستی داشته باشند./



خبرنگار: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 354343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار