خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/25 - 15:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

وزارت خارجه باید در تبیین حق حاکمیت بر جزایر سه گانه فعالانه عمل کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید در روابط سیاسی ومنطقه ای نسبت به موضوع خاص حق حاکمیت بر جزایر سه گانه فعالانه عمل کنیم و به درستی موضوع را برای متحدان خود تبیین نماییم.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس و روسیه اظهار داشت: ریشه این مواضع به دلایل مختلف باز می گردد، اول اینکه ممکن است ما نتوانسه ایم آنگونه که باید در روابط سیاسی ومنطقه ای نسبت به موضوع خاص حق حاکمیت بر جزایر سه گانه فعالانه عمل کنیم و به درستی موضوع را برای متحدان خود تبیین نماییم.



وی افزود: فقدان یک گفتمان صحیح در این حوزه و کم کاری دستگاه دیپلماسی و تلاش کشورهای دیگر به ویژه امارات و ارتباطات فعالانه باعث شده دوستان ما نیز دچار اشتباهات محاسباتی شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نیاید اجازه دهیم به سادگی کشورهای دیگر حق حاکمیت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند و ادعاها، بر اسناد تاریخی و قانونی چیره شود.



وی با بیان اینکه رفع محرومیت و رسیدگی به مشکلات ساکنین بومی مناطق جنوبی و سواحل خلیج فارس یک اولویت است گفت: باید توجه کنیم به گونه ای در این مناطق عمل کنیم که مردم بومی مشکلات حداقلی داشته باشند تا بهانه ای به دست دشمنان داده نشود چرا که شاهد آن هستیم کمی دورتر از مرزهای آبی ما توسعه و رفاه در حاشیه خلیج فارس تامین شده است و ما نباید از ارائه خدمات مناسب به شهروندان ایرانی ساکن در جزائر غافل شویم./



پایان پیام.

  • کد خبر : 365033
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار