خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/24 - 15:32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

وحدت یک امر راهبردی و نه تاکتیکیست/ انسجام و وحدت بین ملت می‌تواند معجزه آفرین باشد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبحث وحدت یک امر تاکتیکی نیست و یک امر راهبردی و استراتژیک است؛به واقع در هر عرصه‌ای این انسجام بین ملت است که می‌تواند معجزه آفرین باشد.

سلیمی

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در زمینه اتحاد و وحدت فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین دوری از دودستگی‌های جعلی، گفت: مقام معظم رهبری به صورت مکرر بر روی وحدت و اتحاد کلمه تاکید داشته اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل و عوامل تاکید بر وحدت گروه‌های سیاسی و اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: مبحث وحدت یک امر تاکتیکی نیست و یک امر راهبردی و استراتژیک است؛ به واقع در هر عرصه‌ای این انسجام بین ملت است که می‌تواند معجزه آفرین باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این انسجام ملی ما بود که باعث شد ما در دوران جنگ، در مقابل ابرقدرت‌ها به پیروزی دست پیدا کنیم،گفت: همچنین این انسجام ملی سبب شد تا ملت در مقابل رژیم ستم شاهی پیروز شود.

سلیمی با بیان اینکه وحدت کلمه باعث شده توطئه‌های رنگارنگ دشمنان در طول ۴۵ سال گذشته نقش بر آب شود، ادامه داد: بنابراین انسجام ملت اکسیر نجات بخش کشور در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی افزود: در این شرایط سوال این است که کلید واژه وحدت از سوی مقام معظم رهبری به چه معناست ؟ به واقع این بدین معنا نیست که نباید آراء و نظرات متفاوت وجود داشته باشد لذا برای اداره کشور قطعاً آراء و نظرات متفاوتی وجود دارد، بنابراین این نظریات باید در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد اما اینکه هر فردی به عنوان مطالبه‌گری و انتقاد در فضای مجازی،به اصطلاح شروع به رنگ پاشیدن به صورت طرف مقابل بکند، اشتباه است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: با این حال برخی تصور می‌کنند، رسیدن به هدف سیاسی می‌تواند هر اقدامی را توجیه کند و این غلط است چرا که این شعار، شعار منافقین بوده است. ما نمی‌توانیم با این رویکرد امور سیاسی و اجتماعی کشور را دنبال کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات و تلخی‌های رخ داده در کشور، بیان کرد: یکی از این تلخی‌ها و معضلات در عرصه مسائل اقتصادی و همچنین مباحث فرهنگی رخ داده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی به اصطلاح دو بار به مسئولین کارت زرد داده اند،گفت یکی از این مسائل مربوط به روزه خواری و دیگری مربوط به حجاب بوده است بنابراین اگر نیروهای زیربط در این بخش به صورت منسجم ورود نکنند قطعاً نمی‌توانیم به اهداف لازم دست پیدا کنیم.

سلیمی با بیان اینکه در این شرایط ورود به عرصه‌های اجتماعی و یا سیاسی با یک سری ایرادات مواجه خواهد شد بیان کرد: در این بخش ایرادات باید به صورت جدی بیان شود. همچنین بیان ایرادات باید با هدف دلسوزی باشد و دلسوزی به غیر از یقه گیری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه گاه مشاهده می‌شود که برخی افراد به راحتی با حیثیت دیگران بازی می‌کنند. همچنین برخی از مسائل، قبل از اینکه بررسی شود، به راحتی رسانه‌ای می‌شود البته این بدین معنا نیست که ما با فساد مقابله نکنیم خیر، ما باید به صورت جدی با فساد مقابله کنیم، منتها مقابله با فساد باید از مسیر قانونی خود رخ دهد.

سلیمی تاکید کرد: اگر فردی به تصور خودش فرد دیگر را فاسد بداند و آن را رسانه‌ای کند به نظر بنده مسیر دقیقی نیست چراکه ما حق نداریم به راحتی آبروی افراد را ببریم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377061
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار