خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آصفری با اشاره به پیشنهاد ایران برای سازمان اکو:

وجود امنیت شرط اساسی برای تحقق اهداف اقتصادی است/ مبارزه با تروریسم در گرو همگرایی

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: نهاد اکو برای همکاری های چندجانبه اقتصادی و تجاری در آسیا و منطقه شکل گرفته لذا برای تحقق این هدف نیاز به ایجاد ثبات و پایداری است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل دبیرخانه دائمی مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته توسط اکو، گفت: نهاد اکو برای همکاری های چندجانبه اقتصادی و تجاری در آسیا و منطقه شکل گرفته لذا برای تحقق این هدف نیاز به ایجاد ثبات و پایداری است.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای متعددی عضو اکو هستند و دارای ظرفیت های خوبی در عرصه های امنیتی، نظامی و غیره هستند، اظهار کرد: ایجاد و فعال کردن دبیرخانه دائمی برای شکل گیری ساختار مشترک قضائی، اطلاعاتی و پلیسی می تواند در راستای مبارزه با تروریسم گام موثری محسوب شود.



وی ادامه داد: متاسفانه طی دهه های گذشته شاهد رخدادهای تنش آفرین و آسیب زا در آسیا بوده ایم و این امر بیانگر اجرای دسیسه های دنیای استکبار در این منطقه است؛ به عبارتی کشورهای استعمارگر از طریق بهره گیری و استفاده از گروه های تروریستی اهداف و منافع خود را تامین می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: می توان گفت که غربی ها خصوصا ایالات متحده از این طریق تسلیحات خود را به فروش می رسانند و درآمدزایی می کنند؛ همچنین با چنین اقداماتی  هراس و ناامنی را به کشورهای منطقه تزریق می کنند.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین پیشنهاد تهران به منظور مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته می تواند اقدامات تنش زا غربی ها در منطقه را خنثی کند و این امر به نفع همه کشورها محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368312
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار