خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/12 - 10:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ناصری نژاد:

وابستگی متهم حادثه سقوط جرثقیل به خانواده بن لادن باعث تبرئه این شرکت شد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است تا فرصت از دست نرفته باید نسبت به تغییر رأی صادره اقدام کرد تا سعودی تصور نکند با این حکم می‌تواند دیه خانوادگان جانباختگان را نپردازد.

مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تبرئه شرکت ساختمان «بن لادن» متهم سانحه سقوط جرثقیل در مکه در سال 2015 در یک دادگاه سعودی گفت: همواره شاهد حرکات غیرمنطقی و غیرقابل قبول عربستان در حوزه های مختلف بوده ایم.



نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: سعودی ها موظف هستند طبق قوانین بین المللی و عرف حاکم، سلامت حجاج را ضمانت کنند اما در سنوات گذشته عربستان همواره به این مطالب عمل نکرده است.



وی در ادامه عربستان را مقصر حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام دانست و افزود: دادگاهی که در سعودی برگزار شد بدون حضور طرفین قضیه و به صورت یکجانبه مطرح شده لذا رأیی که در آن صادر شده از مصداق قانونی برخوردار نبوده و فاقد اعتبار است.



ناصری نژاد با تأکید بر اینکه مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه باید موضوع تبرئه این شرکت را هرچه سریع تر پیگیری کنند، اظهار داشت: اگر زمان بگذرد و حکم دادگاه به زعم عربستانی ها قطعی شود ما نمی توانیم دیه جان هموطنان مان که در اثر این سهل انگاری از دست رفته پیگیری کنیم.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان تعلق شرکت ساختمان متهم در حادثه سقوط جرثقیل در مکه به خانواده «بن لادن» را بی تأثیر در صدور رأی نهایی دادگاه سعودی ندانست و خاطرنشان کرد: اگرچه نظام سعودی خط مشی طالبان، القاعده و تروریسم را نفی می کند اما حضور و کار اقتصادی شرکت وابسته به سرکرده طالبان و در نهایت تبرئه آن در دادگاه سعودی همگی حکایت از وابستگی به حکومت این کشور را دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 213590
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار