خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 13:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودی در تشریح نشست کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:

هیأت‌های تحقیق و تفحص ملزم به دریافت نظر دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها برای تکمیل پرونده شدند

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به بررسی طرحی جهت اصلاح مواد 212 و 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: با تصویب پیشنهادی در جلسه کمیسیون، هیأت‌های تحقیق و تفحص ملزم به همکاری با دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها و دریافت نظر آنها جهت رسیدگی به پرونده‌ها شدند.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(چهارشنبه، 5 بهمن ماه) برگزار شد، گفت: در این نشست طرح الحاق تبصره هایی به مواد 212 و 234 قانون آیین نامه داخلی بررسی شد که در جریان آن پیشنهادی داده شد که به تصویب رسید.



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در جریان این طرح آمده بود که دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ملزم به همکاری با هیأت های تحقیق و تفحص جهت همکاری و اظهار نظر شوند اما نظر اعضای کمیسیون این بود که این موضوع در قوانین مربوطه تصریح شده و ضرورتی ندارد.



وی افزود: از این رو پیشنهاد دیگری برای جایگزین شدن با این ماده مطرح شد و به تصویب رسید که در جریان آن هیأت های تحقیق و تفحص ملزم به استفاده از ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس شدند.



سخنگوی کمیسیون آیین نامه  داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ماده دوم نیز دیوان و مرکز را ملزم به همکاری با کمیسیون ها برای بررسی موارد نظارتی درباره دولت کرده است که بررسی آن به جلسه آتی موکول شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 356100
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار