خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
انتقاد رضازاده از طرح ادعای بی اساس رسانه‌های غربی؛

همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سبب رفع سوءتفاهم‌ها می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون که فرصت رفع برخی سوءتفاهم ها و ادعاهای بی اساس میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد، غربی ها تلاش می کنند از هر طریقی جلوی دستیابی کشورمان به این مهم را بگیرند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات ضد ایرانی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه همکاری میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یافته و این موضوع در رابطه با نظارت ها محسوس است، گفت: رافائل گروسی در سفری که به کشورمان داشت، رایزنی های مستمری با مقامات ایرانی انجام داد و در اظهاراتش نیز از تعامل ایران اسلامی ابراز رضایت کرد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه اکنون که فرصت رفع برخی سوءتفاهم ها و ادعاهای بی اساس وجود دارد، غربی ها تلاش می کنند از هر طریقی جلوی دستیابی ایران به این مهم را بگیرند.



وی با بیان اینکه بیشترین نظارت های بازرسان آژانس از فعالیت های هسته ای کشورمان صورت می گیرد که در مقایسه با دیگر کشورها قابل توجه است، ادامه داد: نباید فراموش کرد در زمان اجرای تعهدات برجامی از سوی کشورمان، بیش از ده گزارش از سوی بازرسان این نهاد بین المللی صادر شد که همگی آنها بر صلح آمیز بودن و رویه صحیح فعالیت های ایران تاکید داشتند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه محور عبری-آمریکایی در تلاش است با طرح اتهامات بی اساس علیه کشورمان، بهبود ایجاد شده میان آژانس و ایران را خدشه دار کند، افزود: بدون شک اقدامات جمهوری اسلامی موجب شفاف‌سازی شده و این امر برای اذهان عمومی دنیا و کارشناسان این عرصه مشهود است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فراموش کرد طرح ادعای کاهش نظارتی از سوی رسانه های خارجی بیانگر خط دهی از سوی کشورهای غربی است، خاطرنشان کرد: به عبارتی چنین رسانه هایی با تکیه بر چه منابعی مدعی کاهش نظارت ها می شوند؟ این مهم در حالیست که مقامات اروپایی مانند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از شتاب گرفتن روابط همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمجید کرده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360759
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار