خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/04 - 11:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به مصادیق همدلی قوا:

همدلی، نافی نظارت مجلس برعملکرد دولت و اجرای دقیق قوانین نیست/ ارزیابی مثبت از حضور میدانی رئیس‌جمهور برای حل مشکلات

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از عملکرد دولت در اجرای قوانین انتقاد و تاکید کرد: همدلی با دولت نافی نظارت مجلس بر اجرای قوانین نیست.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به همدلی و همراهی دولت و مجلس تاکید کرد: برای اینکه امور کشور بهتری انجام و مشکلات مردم با اجرای قوانین برطرف شود، لازم است همکاری و همدلی بین قوای سه گانه صورت گیرد.



نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه بر همدلی قوا تاکید می شود به معنای مغفول ماندن وظایف ذاتی نظارتی مجلس نیست، این همدلی نافی آن نخواهد بود که نمایندگان برعملکرد دولت و اجرای دقیق قوانین نظارت نداشته باشند بلکه با قاطعیت تمام وظیفه نظارتی خود را با هدف حل مشکلات مردم انجام خواهند داد تا قوانین به بهترین شکل ممکن اجرا و امور مردم تسهیل شود.



وی با بیان اینکه عملکرد دولت رضایتمند نیست، اظهار داشت: خوشبختانه قوانین بسیار خوب و به‌روزی داریم اما دولت آن طور که باید و شاید قوانین را اجرا نمی کند که منجر به رضایتمندی مردم شود، این در حالی است که ریاست جمهوری نگاه مثبت برای حل مشکلات دارد و شخص رئیس‌جمهور در صحنه حضور دارد و سفرهای استانی متعددی انجام می دهد اما مجموعه و پیکره دولت در اجرای قوانین عملکرد قابل قبولی ندارد.



کاظمی با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار گفت: قانونگذار در نظر داشت که ایجاد کسب و کار تسهیل شود و دسترسی ها برای همه یکسان باشد اما در اجرا این موارد محقق نشد، اشکال کار را در عدم چابکی دولت می دانیم.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تأکید کرد: متاسفانه دولت پر جمعیت و فربه است، تا دولت را چابک نکنیم و افراد به مجلس پاسخگو نشود نمی توان انتظار داشت کارها پیش برود، به طور مثال در مجموعه ای 30 نفر حضور دارند اما کاری از پیش نمی رود و پاسخگو نیستند این در حالی است که کار با حضور 5 نفر عملیاتی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360502
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار