خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/23 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده تاکید کرد:

هدف تحریم‌های نفتی ایالات متحده کاهش درآمدزایی ایران است/ دنیا به نفت ایران نیاز دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها می دانند که یکی از راه های درآمدزایی ایران از فروش نفت و مشتقات آن حاصل می شود لذا تلاش می کنند این مسیر را مسدود کنند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا مرتبط با صنعت نفت ایران، گفت: مقامات ایالات متحده پس از مواجه شدن با شکست در برابر فروش نفت ایران، امروزه درصدد ایجاد محدودیت در حوزه های دیگر نفتی مانند محصولات پتروشیمی هستند.



نماینده مردم  سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها می دانند که یکی از راه های درآمدزایی کشورمان از فروش نفت و مشتقات آن حاصل می شود لذا تلاش می کنند این مسیر را مسدود کنند.



وی با اشاره به اینکه امروزه تمام دنیا می داند که ایران یکی از تامین کنندگان مهم و موثر نفت و محصولات پتروشیمی محسوب می شود، ادامه داد: بنابراین هر چه میزان تحریم ها و محدودیت ها در این عرصه بیشتر شود، کارایی نخواهد داشت زیرا این محصولات مشتریان خودش را دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با یادآوری اینکه چندی پیش نیز کاخ سفید تلاش کرد تا چین به عنوان یکی از خریداران نفت کشورمان را تحت فشار قرار دهد تا از این اقدام جلوگیری کند اما با شکست مواجه شد، افزود: متاسفانه مسئولان و سیاستمداران آمریکایی همچنان تصور می کنند قدرت برتر دنیا هستند و دیگر کشورها باید پیرو سیاست های آنها باشند اما دیگر دوران یکجانبه گرایی به پایان رسیده است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد کاخ سفید پس از خروج یکجانبه از برجام و طی ماه های اخیر تحریم های صنعت نفت کشورمان را افزایش داده که نشان می دهد آنها می خواهند ایران را مجبور به پذیرش زیاده خواهی های خودشان کنند در حالی که این دسیسه نیز محکوم به شکست خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 357033
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار