خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

هدفگذاری مشترک کشورها با تسهیل رفت و آمد شهروندان/ لغو روادید ایران و روسیه فواید اقتصادی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عموما کشورهایی که دارای امنیت پایدار هستند به سمت تسهیل رفت و آمد شهروندان دیگر کشورها می کنند زیرا می دانند که بهره اقتصادی از این اقدام خواهند برد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز سفرهای بدون روادید میان ایران و روسیه، گفت: عموما کشورهایی که دارای امنیت پایدار هستند به سمت تسهیل رفت و آمد شهروندان دیگر کشورها می کنند زیرا می دانند که بهره اقتصادی از این اقدام خواهند برد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وقتی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی امنیت یک کشور را مشاهده کنند و ببینند که اتباع دیگر کشورها به راحتی تردد دارند، مشتاق به سرمایه گذاری می شوند که این امر سبب توسعه و پیشرفت برای کشور مقصد است.



وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد لغو روادید میان کشورها نشان دهنده پویایی دیپلماسی و سیاست خارجی آن کشورها است، ادامه داد: در واقع کشورهایی که سیاست اعتمادسازی را در دیپلماسی خودشان محور قرار داده اند، عموما از ابزار لغو یا تسهیل صدور روادید بهره می برند که دستاوردهای مثبتی به همراه دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال می توان به ایام اربعین اشاره کرد که ایرانیان با سهولت به عتبات عالیات سفر می کنند که این امر امتیازات خوبی را برای کشورمان و همچنین عراق در بر دارد؛ همچنین این مولفه موجب می شود دولت ها نیز به سمت هدفگذاری های مشترک گام بردارند که در ایام اربعین به وضوح می توان مشاهده کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه مقننه آمادگی دارد در راستای تحقق سیاست لغو یا تسهیل صدور روادید به دستگاه دیپلماسی کشورمان کمک کند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368820
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار