خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/14 - 19:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرتاج‌الدینی:

نقض آشکار محرمانه بودن اطلاعات هسته‌ای کشورها توسط آژانس/ اعتماد به آژانس در هاله‌ای از ابهام است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: مطابق مفاد معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای اطلاعات فعالیت هسته ای کشورها باید به طور محرمانه در آژانس بماند که اکنون شاهد نقض آشکار این موضوع هستیم.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انتشار اطلاعات فعالیت های هسته ای کشورمان در رسانه های خارجی و عدم پاسخگویی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این رابطه، گفت: متاسفانه همواره شاهد درز اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران در رسانه ها هستیم که این مهم بیانگر عدم رعایت قانون از سوی این نهاد بین المللی است.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مقامات آژانس باید پاسخ دهند چرا صرفا اطلاعات هسته ای ایران به خارج درز می کند و این موضوع عموما در رسانه های آمریکایی بازنشر داده می شود؟.



وی  با اشاره به اینکه بازرسی های متعدد و مستمری از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی صورت می گیرد، ادامه داد: با این حال هر چند وقت یکبار شاهد موضع گیری های ضدایرانی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم و نهایتا درز یکسری اطلاعات محرمانه در رسانه ها که نشان می دهد سناریو ایران هراسی پشت پرده این اقدامات قرار دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه باید اذعان کرد تکرار روند نشر گزارش‌های محرمانه آژانس انرژی اتمی به به عنوان یک نهاد بین المللی به بیرون بیانگر ضعف این مجموعه در رعایت حفظ محرمانگی اطلاعات کشورها بوده و موجب شده اعتماد به آژانس در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین نباید فراموش کرد مطابق مفاد معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای اطلاعات فعالیت هسته ای کشورها باید به طور محرمانه در آژانس بماند که اکنون شاهد نقض آشکار این موضوع هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 367687
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار