خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/30 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس:

نقض آزادی ادیان اتهام کذب نسبت به جمهوری اسلامی است/ آزادی فرهنگی، سیاسی و آموزشی اقلیت‌های دینی در ایران وجود دارد

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس با اشاره به پویایی اقلیت‌های دینی و حقوق فرهنگی، سیاسی و آموزشی آنها در کشور، گفت: نقض آزادی ادیان یک اتهام کذب نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اقدام وزارت امور خارجه آمریکا کبنی بر قرار دادن نام ایران در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان، گفت: اقلیت‌های دینی در ایران پویایی دارند و جوامع آنها از حقوق پیش‌بینی شده و حقوق مبتنی بر قانون اساسی برخوردارند. قانون اساسی به اقلیت‌های دینی آزادی فرهنگی، انجام مناسک دینی، آموزشی و حتی سیاسی داده است. از این رو اقلیت‌های دینی نیز هر چهار سال یکبار با برادران مسلمان خود پای صندوق انتخابات حاضر و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنیم.



وی افزود: دولت آمریکا از گذشته چنین اتهاماتی را در دستور کار خود داشته و با طرح چنین ادعاهایی از ابزار سیاسی علیه ایران استفاده می‌کند حال آنکه نقض آزادی ادیان در ایران ماهیت حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها ندارد.



نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی به دنبال تقویت منافع اقلیت‌های دینی نیست. در واقع با چنین اتهاماتی می‌خواهند افکار جهانی را نسبت به ایران بدبین کند.



خانلری یادآور شد: وضعت اقلیت‌های دینی در ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا مشهود است. اگر واقعیت‌ها را بدون جنبه تبلیغی بازتاب دهیم، همه دنیا متوجه اظهارات کذب دولترمدان آمریکایی خواهند شد. اقلیت‌های دینی در ایران سال‌ها است زندگی می‌کنند و مشکلات خود را از طریق مجاری قانونی حل کردند و نیازی به دایه دلسوزتر از مادر ندارند.



نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقلیت‌های دینی از طریق مجلس و سطوح مختلف و ارتباط با مقامات کشور مشکلات خود را حل می‌کنند و نیاز نیست کشورهای بیگانه به دنبال حل مسائل ما باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 292875
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار