خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

نقش صهیونیست‌ها برای ایجاد تغییر در ژئوپولتیک منطقه قفقاز مشهود است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ژئوپولتیک منطقه قفقاز جدی و منطقی بوده و مبتنی بر حفظ مصالح و منافع مردم و کشورهای منطقه است و نباید در این رابطه نقش شیطنت آمیز صهیونیست ها نادیده گرفته شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه ایران با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه قفقاز مخالف است، گفت: طی مدتی که مرزهای شمال شرق کشورمان دچار التهاب و فشار شده بارها عنوان کردیم با هر تغییر ژئوپولتیک در منطقه به ویژه در بحث همسایگان شمالی و شمال شرق مخالف هستیم.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: با هر نوع تغییری راه ارتباطی ایران با برخی کشورها دچار مخاطره  شده و مسدود می شود لذا اجازه نمی دهیم کشورهای فرامنطقه ای با دخالت، ایجاد مناقشه کنند و تنش های قومی و سیاسی راه اندازی کنند تا سیاست های شوم‌شان محقق شود



وی یادآور شد رویکرد مذکور را به مسئولان جمهوری آذربایجان و همچنین کسانی مانند مسئولان اماراتی که در مسائل این کشورها دخالت می کنند عنوان کردیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: موضع جمهوری اسلامی در رابطه با ژئوپولتیک منطقه قفقاز جدی و منطقی بوده و مبتنی بر حفظ مصالح و منافع مردم و کشورهای منطقه است و نباید در این رابطه نقش شیطنت آمیز صهیونیست ها نادیده گرفته شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع صهیونیست ها بخاطر برخورداری از خوی دشمنی با ایران و تجاوزگری، از تحریک کشورهای همسایه و ایجاد فتنه و درگیری خوشایند می شوند و از بروز چنین مناقشاتی برای خودشان منافعی تعریف کرده اند لذا اجازه نمی دهیم نقشه ژئوپولتیک منطقه قفقاز تغییر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358040
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار