خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 09:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

نباید پای بیگانگان به مناقشه قره باغ باز شود/ لزوم فعال کردن چارچوب مشورتی ۳+۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید اجازه دهیم پای بیگانگان و قدرت های فرامنطقه ای به موضوع قره باغ باز شود لذا با درایت می توان عرصه را برای دخالت بیگانگان تنگ کرد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت فعال کردن چارچوب مشورتی ۳+۳ اعم از کشورهای آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه، گفت: حل و فصل مناقشه قره باغ باید کمترین هزینه را در بر داشته باشد و به عبارتی مناقشه نباید منجر به بروز مناقشه دیگری شود.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرمت رعایت موازین مرزهای بین المللی باید در خصوص قره باغ حفظ شود، اظهار کرد: هر چند شاید تغییر دیدگاه در این رابطه وجود داشته باشد اما با حسن نیت می توان مسائل را برطرف کرد و کشورهای همسایه باید در این مسیر حرکت کنند.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای مذکور به دلیل داشتن موقعیت خاص و مواضع منصفانه بهتر می تواند شرایط را مدیریت کند، ادامه داد: در واقع مخالفت با اشغالگری موضوع مهمی است و سرزمین های اشغالی قره باغ که حق مشروع آذربایجان هستند باید آزاد شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در جریان رخدادهای سال گذشته نیز رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع نکاتی را بیان کردند و مواضع کشورمان را صریحا عنوان کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که در این منطقه ساکن بودند برای ادامه حضورشان باید امنیت شان تامین شود و اگر قرار به جابجایی باشد، باید امنیت آنها حاصل شود؛ در این میان نباید اجازه دهیم پای بیگانگان و قدرت های فرامنطقه ای به موضوع باز شود لذا با درایت می توان عرصه را برای دخالت بیگانگان تنگ کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369170
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار