خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/28 - 10:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سرگزی:

میزبانی ایران از مهاجران کشورهای متعدد بیانگر ایدئولوژی و رویکرد ایران در حمایت از حقوق بشر است

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس اعتقاد دارد میزبانی ایران از مهاجران کشورهای متعدد بوده بیانگر رویکرد مثبت و سیاست خارجی ایران در مقابل همسایگان است.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مهاجران، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال های مختلف میزبان مهاجران از کشورهای متعدد بوده است که بیانگر رویکرد مثبت و سیاست خارجی ایران در مقابل همسایگان است.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق قوانین بین المللی مجامع و سازمان های بین المللی باید از کشورهای مهاجرپذیر حمایت کنند اما این رویه در مورد کشورمان اجرایی نشده است.



وی ادامه داد: به عنوان مثال امروزه همه مهاجران افغان در کشورمان از خدماتی که به ایرانیان ارائه می شود مانند آموزش و غیره بهره مند هستند که تایید کننده ایدئولوژیک و رویکرد ایران در حمایت از حقوق بشر است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هر چند در این میان باید عنوان کرد نقدهایی نیز نسبت به دولت های این کشورها وجود دارد؛ به عنوان مثال ایران حقآبه از رودخانه هیرمند دارد اما از سوی هیات حاکمه افغانستان همکاری لازم مشاهده نمی شود.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع همانطور که از مجامع بین المللی انتظار حمایت و همراهی وجود دارد، از دولت ها و هیات های حاکمه این کشورها نیز انتظار می رود تعامل خوبی با کشورمان داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 353947
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم