خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 13:37
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

مهم ترین هدف حضور رئیس مجلس در اجلاس بریکس تشکیل بانک مشترک و کاهش نفوذ دلار است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حضور رئیس مجلس در اجلاس "بریکس" نشان می دهد مجلس با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی مصمم به تقویت چندجانبه گرایی  و تحقق اهداف بریکس است.

عزت اله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت و با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس پارلمان های عضو بریکس اظهار داشت: این یک اقدام مبارک در مسیر رفع انحصار غرب و آمریکا و ازبین بردن سیطره آنها بر دنیاست.



وی افزود: آمریکا اقتصاد دنیا را به دلار وابسته کرده و حالا یک گام جلوتر آمده و مدعی است قوانین داخلی این کشور بر همه دنیا باید حاکم باشد وتسری تحریم های آمریکا علیه ایران در بین همه کشورها نشان دهنده همین رویکرد است.



رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: حضور رئیس مجلس در این اجلاس با فاصله کمی پس از عضویت ایران در "بریکس" نشان می دهد مجلس با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی مصمم به تقویت چندجانبه گرایی و تحقق اهداف بریکس است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: تشکیل بانک مشترک کشورهای بریکس و کاهش نفوذ دلار در بین کشورهای عضو می تواند مهمترین هدف کلان مورد پیگیری توسط رئیس مجلس در این نشست باشد./



پایان پیام     

  • کد خبر : 368910
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار