خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 17:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسینی:

مطالبه گری از مجلس در سایه مشارکت حداکثری در انتخابات شکل می گیرد

نماینده مردم اهواز و باوی» در مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افرادی با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح نخواهد داشت.

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و الزامات شناسایی نامزدهای شاخص، گفت: هم نمایندگان فعلی و هم نامزدهایی که به تازگی وارد عرصه انتخابات شدند باید تجاربی را در راستای عهده داری وظایف نمایندگی مجلس، پشت سر بگذارند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن تجارب لازم برای نمایندگی مجلس از منظر قانون پیش بینی شده است، بیان کرد: به هر حال فردی که قصد دارد وظیفه سنگین نمایندگی مجلس را برعهده بگیرد باید یکسری تجربیات را در حوزه های اجرایی و تقنینی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه مردم باید میزان موفقیت های نامزدهای انتخابات پیرو تجارب و سوابق اعلامی را مشاهده کنند، ادامه داد: به هر حال این مسئولیت ها و سوابق ثبت شده و مشخص است و عملکرد صورت گرفته هم موضوعی پنهانی نیست.

حسینی با بیان اینکه فرهیختگان و نخبگان جامعه باید در رسیدن مردم به یک گزینه اصلح کمک رسان باشند، تاکید کرد: همچنین نامزدهای انتخابات باید اشراف کامل و کافی به حوزه انتخابیه خود داشته و آگاه به مسائل معیشتی مردم باشند.

نماینده مردم اهواز و باوی با بیان اینکه یک نماینده به غیر از وظایف تقنینی باید به وظایف میدانی خود نیز بپردازد، بیان کرد: نماینده باید حلقه متصل کننده مردم با مسئولین دولتی و به حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی اشراف کامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه نامزد انتخابات مجلس باید حداقل تخصص و حداکثر اطلاعات را داشته باشد، بیان کرد: با در نظر گرفتن این موارد، فردی که وارد مجلس آینده می شود می تواند موفق عمل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات 11 اسفند مجلس شورای اسلامی، گفت: به واقع مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افرادی با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح نخواهد داشت.

 حسینی ادامه داد:در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه‌گری کرد بنابراین نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376052
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار