خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/27 - 14:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
در پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به همایش تجلیل از خیرین سلامت:

مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه گرفتاری بیماری را دوصد چندان کرده است/توجه به مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد

در پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به مجمع خیرین سلامت آمده است؛ مشکلات اقتصادی و همچنین تحریم‌های ظالمانه، گرفتاری بیماران را دو صد چندان نموده که علاوه بر درد و رنج ناشی از کسالت و بیماری، غم و غصه هزینه های گزاف درمان نیز به آن افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور که صبح امروز (پنجشنبه، 27 مهر ماه1402) به همت مجمع خیرین سلامت سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، قرائت شد.



متن پیام به شرح ذیل است؛



بسم الله الرحمن الرحیم



الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی اهل بیته الطّیّبین الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.



با سلام و تحیت به آن مجمع محترم، خداوند متعال را شاکرم که توفیق یافتم که از باب «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» مراتب سپاس و تشکر خود را از سروران ارجمند با اجابت درخواست پیام مسئولان برگزاری این همایش اعلام بدارم.



بدون شک یکی از حرکت های عظیم که در این سال های اخیر به وقوع پیوست، تشکیل این مجمع محترم بوده است. خدمات شما در پیشگاه مقدس حضرت حق دارای اجر عظیم و پاداش بزرگ است. بر این اساس تشکر و قدردانی هایی که صورت می گیرد، به هر گستردگی که باشد، در مقابل آن پاداش الهی اندک است.



مولای متقیان امیرالمومنین (ع) فرمودند: « طوبى لمنْ أحْسن إلى الْعباد و تزوّد للْمعاد».



در این باره امام کاظم (ع) می فرماید: همانا مهر قبول اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است، و الا (اگر چنین نکنید)، هیچ عملی از شما پذیرفته نمی شود.



رسول خدا (ص) فرمودند: هر کس یک نیاز مومنی را روا سازد، خداوند حاجت های فراوان او را روا سازد که کمترین آنها بهشت باشد.



امام علی (ع) فرمود: برطرف کردن نیازهای مردم پایدار نیست، مگر به سه چیز؛ 1- کوچک شمردن خدمت تا خدا آن را بزرگ نماید، 2- پنهان داشتن آن را خدا آن را آشکار کند، 3- شتاب در برآوردن نیاز حاجتمند تا مسرت بخش باشد.



همچنین پیامبر (ص) می فرمایند: ما نقص مالٌ من صدقةٍ قطّ ، فأعطوا ولا تجبنوا. هیچگاه مال انسان با صدقه کم نخواهد شد، پس بدهید و نترسید.



توجه به سلامت که رکن اصلی زندگی بشری است، دارای اهمیت فراوان است. جامعه سالم می تواند قله های ترقی را به نفع خود تصاحب کند و به عالی ترین اهداف انسانی دست یابد. امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و همچنین تحریم های ظالمانه، گرفتاری بیماران را دو صد چندان نموده که علاوه بر درد و رنج ناشی از کسالت و بیماری، غم و غصه هزینه های گزاف درمان نیز به آن افزوده می شود و در عرصه دیگر کم بودن فضای درمانی و همچنین کمبود بعضی از داروها، مشکلاتی را ایجاد کرده است.



الحمدالله دولت در این سال های اخیر، مشغول خدمات در این عرصه می باشد، اما قطعاً برای حل مشکل، نیازمند همکاری بخش خصوصی و خیرین عزیز می باشد. امروز توجه به مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد، شناسایی افراد  مستحق با دقت صورت پذیرد و لازم است دولت محترم و همه کسانی که اثرگذار هستند، با این مجمع محترم کمال همکاری را داشته باشند. اینجانب بار دیگر مراتب سپاس و قدردانی خود را نسبت به برگزار کنندگان محترم این همایش و خیرین عزیز اعلام می دارم و دعاگوی همگان می باشم./



پایان پیام

  • کد خبر : 370201
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار