خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/16 - 10:11
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
زهره سادات لاجوردی:

مسیر حاکمیت و سیاست‌های کشور هرگز در مسیر تمامیت‌خواهی گروه خاصی نبوده است

نماینده مردم تهران تاکید کرد:مسیر حاکمیت و سیاست‌های کشور هرگز در راستای تمامیت‌خواهی افراد یا گروه‌های خاصی نبوده و هیچ یک از شهدای مظلوم ما که گاهاً در مناصب مهمی قرار داشتند؛ هرگز در زمان حیات برای خود و خانواده‌هایشان، سهم و حق ویژه‌ای قائل نبودند.

زهره سادات لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اهمیت مشارکت سیاسی در انتخابات پیش‌رو و تلاش همه دلسوزان کشور جهت ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق های رأی گفت: با توجه به شرایط خاص و تنگناهای مختلف به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی چند ساله اخیر، مجلس یازدهم با فراز و نشیب های عدیده‌ای مواجه بود و با مبنا قراردادن مردم‌محوری، توانست در تصویب قوانین و حل و فصل بسیاری از مسائل سربلند و موفق باشد.



لاجوردی افزود: با تلاش‌های مستمر دولت هم مقدار زیادی از التهاب بازار و تورم نقطه به نقطه کاسته شد و علی‌رغم برخی خلأها و اینکه هنوز با نقطه مورد رضایت مردم و مورد انتظار خودمان فاصله داریم، اما در مجموع جامعه از آن ناآرامی اقتصادی و التهاب فزاینده روزمره، فاصله گرفته که کاهش تورم مواد غذایی و سبد ارزاق روزمره خانوارها و وضع برخی رفاهیات برای اقشار کم‌درآمد، نقش به‌سزایی در این امر داشته است.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود اهمیت اقتصاد در تمایل جوامع برای حضور در عرصه انتخابات، همواره شرایط فرهنگی، اجتماعی و ملی و تمایل مردم به اثرگذاری در سرنوشت خود، نقش پررنگ‌تری را در این میدان ایفا نموده است و با توجه به سابقه تمدنی ایران و درک اهمیت حفظ وحدت و استقلال ملی از سوی یکایک ایرانیان، با وجود تبلیغات سوءرسانه‌های بیگانه و معاند، در هر دوره از انتخابات شاهد حضور مدبرانه و دشمن‌شکن مردم بوده‌ایم.



این نماینده مجلس پیرامون اثرگذاری شرایط روانی جامعه و اتحاد مردم در میزان مشارکت انتخابات گفت: اهمیت همبستگی و اتحاد مردم در بینش انقلابی و اسلامی تا جایی است که برخی از اصول قانون اساسی بر پایه لزوم برقراری عدالت و برخورداری بدون تبعیض آحاد جامعه وضع شده و بالطبع خروجی این مفاد، ناظر بر اهمیت وفاق و اتحاد ملی است. وجود خرده فرهنگ‌های مختلف در طول سابقه تمدنی ایران و اتحاد میان آنها -علیرغم اختلافات جزیی- همواره یکی از نقاط قوت ایران عزیز در طی اعصار و ادوار مختلف بوده و هست و اساساً رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی و در مواجهه با انبوه هجمه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی، وحدت کلمه و انسجام ملی بوده، هست و خواهد بود.



لاجوردی پیرامون حاشیه‌ای که اظهارات یکی از بانوان در برنامه‌ای تلویزیونی، با اشاره به سیره امامین انقلاب و شهدا گفت: چه در زمان امام خمینی(ره) و چه پس از ایشان و هدایت جامعه توسط رهبر معظم انقلاب، مسیر حاکمیت و سیاست‌های کشور هرگز در راستای تمامیت‌خواهی افراد یا گروه‌های خاصی نبوده و هیچ یک از شهدای مظلوم ما که گاهاً در مناصب مهمی قرار داشتند؛ هرگز در زمان حیات برای خود و خانواده‌هایشان، سهم و حق ویژه‌ای قائل نبودند.



نماینده تهران در مجلس افزود: همچنین، ظهور بالقوه مردم‌سالاری در کشور ما تا جایی فعلیت یافته که علی‌رغم خسارات فراوان داخلی و بین المللی ناشی از روی کار بودن برخی افراد و دولت‌ها، همواره به نظر اکثریت مردم احترام گذارده شده است. لذا، ما معتقدیم که وظیفه گروه‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی خدمت به مردم و میهن عزیزمان ایران است و هر قسم تمامیت خواهی در نقل یا فعل را انحراف از گفتمان انقلاب می‌دانیم.



وی با بیان اینکه رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی در مواجهه با هجمه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی وحدت کلمه و انسجام ملی بوده و هست، افزود: مرزبندی ما با کسانی است که به اسم ایران و ایرانی در خط مقابل ملت شهیدپرور و رهبری حکیم و فرزانه آن قدم و قلم می‌زنند و دانسته یا گاهاً نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.



لاجوردی در پایان گفت: شایسته و بایسته است که به حرمت خون شهیدان عزیز همه ما با همه توان و امکانات در شاه‌راه اتحاد و همبستگی و دوام و قوام نظام پرافتخار جمهوری اسلامی و ایران سربلندمان کوشا باشیم و با هوشیاری و بیداری نسبت به اظهارات و اقدامات وحدت‌شکن با هرگونه تفرقه‌انگیزی مقابله کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371121
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار