خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/06 - 13:43
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
به میزبانی هیئت دولت، مجلس و قوه قضاییه؛

مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان با حضور مسئولان عالی رتبه کشور برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و هیات همراهش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان عالی رتبه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پروازی؛ امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی، امروز( یک شنبه ۶ خرداد ماه) با حضور دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، محمد مخبر سرپرست دولت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری در محل مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

این مراسم یادبود که با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف کشور از جمله خانواده‌های شها و مسئولان لشکری و کشوری و نمایندگان مجلس برگزار شد، با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی و ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت حنیف طاهری، همراه بود و حاضرین با قرائت فاتحه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند.

به گزارش خانه ملت؛ در این مراسم علاوه بر روئسای قوا، محمدمخبر سرپرست ریاست جمهوری، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی سپاه قدس، حداد عادل، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، سپهر خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، جواد اجی وزیر نفت، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، علی آبادی وزیر صمت، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، وح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، بهادر جهرمی سخنگوی دولت، سردارحسین اشتری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد وحیدی وزیر کشور، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی،امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و محسن منصوری معاون اجرایی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات و مسئولین حضور یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، محمد مخبر سرپرست دولت در حاشیه مراسم در جمع خبنرگاران تاکید کرد که تمامی امورات دولت با قاطیت پیش می‌رود.

علی بهادر جهرمی در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه برگزاری جلسات پس شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفت: تمام جلسات دولت طبق روال عادی با حضور آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری در حال انجام است و عهدی که با رییس ‌جمهور بسته بودیم را با قدرت مضاعف دنبال می‌کنیم.

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایی در در جمع خبرنگاران تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی از اختلاف و تفرقه پرهیز می‌کرد و هیچ کلمه‌ای را به زبان نمی‌آورد که از آن بوی اختلاف و تفرقه برآید و این درس بزرگی است که او به همه ما داد.

همچنین در حاشیه این مراسم غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارهای دولت بدون وقفه با جدیت ان شاء الله ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: امیدواریم در انتخابات بعدی هم مردم کسی را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه رییس‌جمهور شهیدمان باشد.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی به عنوان سنخران مراسم نیز اظهار کرد: مردمی که در دنیا صرفا به دنبال اعمال خود هستند و چندان به فکر گره گشایی از مردم نیستند، در آخرت هم همین‌گونه خواهند بود اما شهدا که در دنیا به دنبال خدمت به مردم و مشکل‌گشایی و بازکردن گره‌های زندگی مردم هستند، چون به دنیای دیگر می‌روند، آنجا هم به دنبال مشکل‌گشایی از مشکلات مردم خواهند بود و این امکان برایشان فراهم است.

وی افزود: شهید از جهت تاثیرگذاری در دنیا، پس از شهادت خود، منعی ندارد و کسانی که رابطه معنوی خود را حفظ می‌کنند و در مسیری قدم برمی‌دارند که شهید قدم برداشته است، می‌توانند از برکات و اثرگذاری شهدا حتی در دنیا بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام عابدینی افزود: روزی در خدمت شهید رییسی بودم، به ایشان عرض کردم که شما که اینقدر به مردم خدمت می‌کنید، شاید دیده نشود و ایشان در پاسخ به من گفت، مهم این است که کار برای مردم انجام بگیرد و اهمیتی ندارد به نام چه کسی تمام شود.

وی ادامه داد: دل‌هایی که در این روزها به خواست خدا و برکت شهدای خدمت به هم نزدیک شده است، با انبوه تبلیغ، کتاب و کلیپ ممکن نبود؛ هر چقدر ما راه شهدا را زنده نگه داریم و در مسیر شهادت باشیم، از این ذخایر الهی و امدادهای آن‌ها می‌توانیم در دنیا بهره‌مند شویم./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 378943
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار