خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/06 - 11:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در گفت و گو با خانه ملت مطرح شد؛

توضیحات کوچکی نژاد درباره سرنوشت «تحقیق و تفحص از ارز 4200 تومانی»

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت «تحقیق و تفحص از ارز 4200 تومانی » توضیحاتی ارائه داد.

کوچکی نژاد

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس یازدهم، گفت: ما در شروع به کار مجلس یازدهم تحقیق و تفحص است ارز ۴۲۰۰ تومانی را کلید زدیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریبا 140 میلیارد دلار برای تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی منابع در کشور هزینه شد، تاکید کرد: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شد اما آثار این مسئله بر سر سفره مردم دیده نشد، البته بنده باید به این نکته اشاره کنم که این تحقیق و تفحص نسبت به عملکرد دولت گذشته در زمینه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

بانک مرکزی ممانعت کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جریان این تحقیق و تفحص برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا جلساتی با بانک مرکزی برگزار کنیم، اما متاسفانه بانک مرکزی در رابطه  با همکاری با این هیئت، ممانعت کرد.

وی با بیان اینکه در ادامه نامه نگاری‌هایی از سوی مجلس پیرو همکاری دستگاه‌ها با این هیئت، مدنظر قرار گرفت، گفت: مسئولین در این زمینه تاکید داشته‌اند که ۵ الی ۶ ماه به آنها فرصت دهیم، اما این فرصت‌ها به مسئولین داده شد و با این حال عمر مجلس یازدهم به آخر رسید و متاسفانه این تغییر و تفحص به نتیجه نرسید.

کوچکی نژاد تاکید کرد: این تحقیق و تفحص می‌توانست ابعاد مشکلات و مسائل مربوط به حوزه تامین و توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور را روشن کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه همان تیمی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دچار مشکل کرده بودند، همان تیم امروز ارز ۲۸۵۰۰ تومانی را دچار مشکل می کنند و تاثیر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی هم در سفره مردم دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها واسطه‌گران از این شرایط سود می‌برند، تاکید کرد: این واسطه گران، ارز را با قیمت ارزانی تهیه کرده و اما کالا را به قیمت گرانی به فروش می‌رساند. متاسفانه بانک مرکزی در زمینه پیش برد این تحقیق و تفحص ممانعت کرد این در حالیست که به موجب ماده215 آئین نامه داخلی مجلس هیچ مقامی در کشور حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد. متاسفانه برخی نمی‌خواهند پشت پرده‌های این مسئله روشن شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378940
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار