خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/20 - 09:10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
گروه تحقیق و بازرسین ویژه اداره کل  بازرسی و مبارزه با فساد قوه مقننه آغازبه کار کرد

مدیرکل حوزه ریاست مجلس: باید با رویکرد ارشادی و پیشگیرانه  از بروز فساد پیشگیری شود

مدیرکل حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است به گونه‌ای  از بروز فساد پیشگیری شود، چرا که بعد از وقوع فساد هزینه‌های مادی و معنوی زیادی به سیستم تحمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای اداری مجلس شورای اسلامی نشستی به منظور  اجرایی نمودن فعالیت کارگروه ارتقاء سلامت اداری، پیشگیری و مبارزه با فساد احتمالی  قوه مقننه و  با حضور اشتری مدیرکل حوزه ریاست،  سعید غضنفری مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات،  محمدباقری مدیر کل توسعه منابع انسانی،  رستمی رهرو رئیس دبیرخانه هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صالحی رئیس اداره بازرسی، ارمندئی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و بازرسین منتخب برگزار شد.



در این جلسه غضنفری مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات با تأکید بر این که بازرسی‌ در جایگاه نظارت، خود را در مقام داوری و قضاوت نمی‌بیند و بیشتر تمرکز مجموعه روی تشکیل و تکمیل کارشناسی پرونده‌ها و ارجاع به واحدهای ذیربطی همچون تخلفات اداری است گفت: هدف این اداره کل رسیدگی به پرونده‌ها به صورت تخصصی و کارشناسی است. و این مهم نیازمند ابزارهای خاصی است که تصویب شیوه نامه فوق العاده بازرسی به ما کمک زیادی کرد؛ البته ضعف هایی در این شیوه‌نامه وجود دارد که نیازمند اصلاح است. اصلاح فرآیند‌های اجرایی موجود در تمامی ارکان قوه مقننه جزء برنامه‌های پیش روی این اداره کل خواهد بود که ابلاغ چارت جدید مجلس شورای اسلامی می‌تواند کمک بزرگی کند.



در ادامه  جلسه محمد باقری مدیر کل توسعه منابع انسانی مجلس نیز اظهار داشت:  امروز بازبینی و اصلاح فرآیندهای اداری مجلس امری اجتناب ناپذیر است همینطور صیانت از پرسنل اداره کل بازرسی و جلوگیری از فساد امری ضروری است.



وی ادامه داد: عمده فرآیندهای ما که ممکن است پر چالش و محل ایراد باشد حوزه مالی، پشتیبانی و منابع انسانی است که اقدامات اجرایی دارند و با این نگاه تلاش کردیم بدنه کارشناسی در اداره کل بازرسی را تقویت کنیم و امیدوارم در ادامه اصلاح فرآیند با نتیجه مطلوبی به انجام برسد.



 همچنین در  این جلسه اشتری مدیر کل حوزه ریاست از اقدامات تحولی که در اداره کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات در حال وقوع است تشکر کرد وخاطرنشان کرد:  اداره کل بازرسی در مبارزه با فساد در کنار سایر نهادهای نظارتی همیشه پیشگام بوده است، از این رو به بازرسی باید کمک شود تا پیشران اتفاقات و تحولات در مجلس باشد.



وی با تأکید بر رویکرد محوری رئیس مجلس شورای اسلامی مبتنی بر هوشمندسازی، شفاف‌سازی، مردمی‌سازی و کارآمدی در جهت تحقق محورهای چهارگانه تحولی پیشنهاد کرد :تعامل و ارتباط اقدامات اداره کل بازرسی بر بستر «اینترنت» در اختیار کارکنان و مردم قرار گیرد و از ظرفیت‌های فن آوری اطلاعات استفاده شود، به نحوی که بستری فراهم شود تا کارکنان و مردم به سهولت با بازرسی در ارتباط باشند.



اشتری  در ادامه به نقش بازرسی با رویکرد ارشادی و پیشگیرانه و بازدارنده تأکید کرد و گفت: لازم است به گونه‌ای  از بروز فساد پیشگیری شود، چرا که بعد از وقوع فساد هزینه‌های مادی و معنوی زیادی به سیستم تحمیل می‌شود.



در پایان پیش نویس دستورالعملی تحت عنوان «دستورالعمل ستاد ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد در مجلس شورای اسلامی» که توسط اداره کل توسعه منابع انسانی تهیه و تنظیم شده بود، به اداره کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات ارائه گردید و مقرر شد این اداره کل پس از بررسی و تکمیل نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام گردد. در این جلسه بازرسان منتخب برابر شیوه نامه نحوه انتخاب بازرسین، سوگند یاد کردند و احکام خود را دریافت نمودند و مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات، تعدادی از پرونده‌های موجود را به بازرسان ابلاغ و فعالیت گروه تحقیق و بازرسی از نیمه دوم اردیبهشت ماه رسماً آغاز شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361452
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار