خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/02 - 17:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر:

مجلس آماده هموار کردن مسیر حرکت دولت است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: اگر در مسیر دولت گرهی وجود داشته باشد که نیاز به اصلاح، وضع قانون و یا حتی حذف قانونی به دلیل دست و پا گیر بودن باشد، مجلس ورود می کند و دولت نیز وظیفه دارد به قانون عمل کند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در خطبه‌های پس از اقامه نماز عید سعید فطر درباره ضرورت همدلی و همگرایی سه قوه، گفت: حفظ وحدت یک مسأله راهبردی و اساسی است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید کردند و اگر یکپارچگی و همدلی در حوزه های مختلف کشور نباشد، امورات پیش نمی رود.



نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز قوه مقننه یک ریل گذار برای قوه مجریه است که می خواهد قطار امورات کشور را به سرمنزل مقصود برساند و قوه قضائیه نیز با نظارت های خود باعث کاهش بروز خطا در این مسیر می شود.



وی در ادامه با تأکید بر شفافیت مسیری که قرار است دولت آن گام بردارد، اظهار داشت: اگر در مسیر دولت گرهی وجود داشته باشد که نیاز به اصلاح، وضع قانون و یا حتی حذف قانونی به دلیل دست و پا گیر بودن باشد، مجلس ورود می کند و دولت نیز وظیفه دارد به قانون عمل کند لذا اگر در وهله اول تفاهم و همکاری بر سر این موضوع نباشد، قطار از مسیر خود خارج می شود.



جوکار ادامه داد: تشکیل جلسات سران قوا نیز مبتنی بر همین موضوعات است تا چالش ها در آن مطرح شده و بر اساس اختیاری که رهبری به این شورا داده، مسائل و مشکلات در شرایط حاد، با همدلی و وحدت حل شوند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه هماهنگی و همکاری میان قوا باید در سطوح مختلف کشوری، استانی، شهرستانی و غیره باشد، عنوان کرد: اگر هماهنگی در مرکزیت وجود داشته باشد این احساس در کلیه سطوح برای همه ایجاد می شود و اگر جایی خلائی وجود داشته باشد، ضرورت همفکری دیده می شود.



جوکار با اشاره به نتایج مثبت همدلی بین قوای سه گانه، گفت: همکاری قوای مقننه، مجریه و قضاییه سبب می شود مدیران با جرأت و شهامت قوانین را بر اساس تأمین منافع ملی اجرا کنند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ما توانمندی حل مشکلات اقتصادی را داریم و اگر نتوانیم یعنی ساختار مشکل دارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان می توانند با انجام پژوهش هایی که در مراکز پژوهشی هر سه قوه صورت می گیرد، مسیر را هموار کنند تا فرمایشات رهبری که همان نقشه راهی مناسب برای حل مسائل کشور است، محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360487
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار