خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 13:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

مجالس کشورهای اسلامی باید نشست اضطراری برگزار کنند/ لزوم استفاده از ظرفیت پارلمانی برای برخورد با دولت سوئد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اشاره به فهم نادرست غربی‌ها از آزادی بیان و محکومیت توهین دولت سوئد به قرآن کریم، گفت: علاوه بر لزوم تشکیل نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی باید از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی و یا گروه‌های دوستی- پارلمانی استفاده و این عمل را محکوم کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به توهین دولت و پلیس سوئد به قرآن کریم، گفت: غربی‌ها فهم نادرستی از آزادی بیان دارند و تعمدا این تفکر را ترویج می‌دهند و به باورها و مقدسات میلیاردها انسان در جهان یا به ادیان الهی توهین می‌کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: باورهای دینی برای کسانی که معتقد به ارزش‌ها هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد و نتیجه این اتفاقات در کشورهای غربی واکنشی را از سوی جامعه دین مدار و معتقد به ارزش‌های دینی به همراه دارد که به منافع کشورهای اروپایی و کشورهایی که اقدامات غیراخلاقی و غیرمنطقی انجام می‌دهند، آسیب می‌زند، در همین راستا بسیاری از جوامع مسلمان خواستند که سوئد در خیلی از کشورهای اسلامی باید سفارتخانه خود را تعطیل کند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به رشد افراط گرایی اشاره کرد و گفت: به هر میزان که توهین و تحقیر نسبت به هر دینی افزایش یابد، در آن جامعه افراد منطقی‌تر و معقول‌تر به حاشیه می‌روند و افراد تندروتر و افرادی که به برخوردهای خشن و نظامی توجه دارند، رشد می‌کنند و این برای غربی‌ها و ما در جهان اسلام آسیب‌زا است.



وی در ادامه اظهار کرد: غرب با فهم نادرست و سوء استفاده از اصل ارزشمند آزادی بیان به این رفتارها دامن می‌زند، پیشتر هم انجام چنین اقدامات توهین آمیزی سابقه داشته است. بنابراین کشورهای اسلامی در قالب سازمان همکاری اسلامی باید نشست اضطراری را در سطح وزرای خارجه نشست برگزار کند، همچنین از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی و یا گروه‌های دوستی- پارلمانی استفاده و این عمل را محکوم کنیم.



رحیمی جهان آبادی تصریح کرد:  محکومیت عام و واکنش فراگیر افکار عمومی نسبت به غربی‌ها و خصوصا سوئدی‌ها نشان می‌دهد که این رفتارها تا چه میزان برای جامعه بشری خطرناک و غیرقابل تحمل و دارای آثار سوء برای امنیت غربی‌ها و جوامع مسلمان دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364306
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار