خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 18:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحی:

لغو روادید میان کشورها نماد اعتماد در عرصه بین المللی است/ ضرورت بهره‌مندی از دیپلماسی پارلمانی برای رفع موانع

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نمایندگان مردم می توانند با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به تحقق لغو روادید میان کشورها کمک شایانی کنند.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت لغو روادید سفر میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، گفت: از میان برداشتن روادید میان دولت ها نشان دهنده اعتماد میان سران آن کشورها محسوب می شود که در عرصه بین المللی دارای اهمیت و امری قابل تامل است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعمیق روابط سیاسی یکی از دستاوردهای لغو روادید میان کشورها محسوب می شود، اظهار کرد: در این میان پیوندهای اقتصادی نیز محکم تر خواهد شد زیرا فعالان تجاری و بازرگانی خیلی راحت تر اقدام به امر صادرات می کنند و این موضوع موجب افزایش سطح همکاری های اقتصادی دولت ها می شود.



وی با اشاره به طرح موضوع لغو روادید میان ایران و روسیه، ادامه داد: این اقدام می تواند مصداقی برای توسعه همکاری ها با دیگر کشورها خصوصا همسایگان باشد. به عنوان مثال در ایام اربعین شاهد تحقق این امر با کشور عراق هستیم که سبب تسهیل رفت و آمد زائران و مردم دو کشور می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد نمایندگان مردم نیز می توانند با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به تحقق لغو روادید میان کشورها کمک شایانی کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع گاهی موانع قانونی وجود دارد که لغو روادید را دچار مشکل می کند و در این شرایط مجالس کشورها می توانند نقش تسهیل گری را ایفا کنند./



خبرنگار: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 357450
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار