خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/19 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

لزوم سرمایه گذاری در سواحل مکران/ شاهد بی‌توجهی نسبت به مزیت آب‌‎های آزاد هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توسعه سواحل مکران می تواند موجب رشد اقتصادی کشورمان شود زیرا دسترسی به آبهای آزاد مزیت جغرافیایی است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت توسعه سواحل مکران، گفت: دسترسی به آبهای آزاد مزیت جغرافیایی است که این امر برای کشورمان به واسطه وجود خلیج فارس و دریای عمان محقق شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه هر کشوری در گرو وجود مولفه های مختلفی خصوصا مزیت دریایی است، اظهار کرد: بر این اساس سواحل مکران و منطقه یاد شده از بعد سرمایه گذاری از قدیم الایام، تاکنون مورد توجه قرار داشته است.



وی ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و این مهم در حالیست کشورهای مثل پاکستان درصدد بهره مندی بیشتر از مزایای سواحل خود و رقابت با مکران هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید در حوزه اقتصادی و با برنامه ریزی نگاه ویژه ای به سوال مکران داشته باشد، افزود: نباید فراموش کرد اساسا هر کشوری که به آبهای آزاد دسترسی داشته باشد، این مهم به معنای دسترسی به همه کشورهای دنیا است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد امروزه حمل و نقل دریایی مزیت رقابتی بیشتری نسبت به حمل و نقل هوایی دارد و توسعه سواحل مکران می تواند در این عرصه به توسعه اقتصادی کشورمان کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 341478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار