خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/13 - 09:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار مطرح کرد:

لزوم تشکیل تیم‌های علمی در دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس،گفت:ما در حوزه آب، اقتصاد و معیشت مشکل داریم که دانشگاه باید برای حل آن راهکار ارائه دهد و با تشکیل تیم‌های علمی در دانشگاه‌ها شاهد بررسی مشکلات و رفع آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار با اشاره به بررسی دقیق در خصوص فوت مرحومه امینی، گفت: اگر سبک زندگی و رفتار معمول را از جامعه طلب می‌کنیم، در ابتدا خودمان به عنوان یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید به عنوان الگو و پیشران در گفتار و عمل باشیم.



نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چیزی که من به دنبال آن بودم، بررسی دقیق و بیان شفاف آن به مردم در خصوص فوت خانم امینی بود و آن را ملاک عمل قرار دادیم. فلذا با بررسی‌های میدانی با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان مجلس، کارشناسان در حوزه قضایی، حقوقی و کارشناسان حوزه نظارت فیلم و موارد مختلف را به‌صورت کامل صورت پذیرفت و درنهایت به این رسیدیم که مرحومه امینی به‌هیچ‌عنوان با ضرب و شتم فوت نشده است. دشمن از این جریان سوء استفاده کرد و با برانگیختن احساسات شاهد اعتراضات عده‌ای در خیابان‌ها بودیم، چون در کشور ما فاصله‌ای بین اغتشاش و اعتراض نیست شاهد برخی از مشکلات در کشور بودیم.



ادبیات دانشجویان در جریان اغتشاشات اخیر اصلا مناسب نبود



وی تصریح کرد: با توجه به نبود فاصله بین اغتشاش و اعتراض، در دو سال گذشته طرحی در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مبنی بر اینکه چگونه اعتراضات و تجمعات در جامعه ما برقرار شود.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه با روسای دانشگاه‌ها در جریان اغتشاشات اخیر با دانشجویان همراهی داشتند، اظهار کرد: در بحث اغتشاشات یک عواملی داشتیم که به عنوان عامر و عده‌ای هم عامل بودند که در قالب شعار، برخی آرام و برخی هم ساختارشکنانه بود و متاسفانه در بعضی از دانشگاه‌ها اصلا ادبیات، ادبیات دانشجویی نبود.دانشگاه‌های ما یک مجموعه علمی است که هیات علمی دارد و باید مشکلات را در داخل خود حل کند که بهترین راه است که نیازمند بسترهایی مثل کرسی‌های آزاداندیشی و میزهای گفتگو است.



نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه ما امروز برای حل مشکل جامعه چه راهکاری داریم؟ تصریح کرد: ما در حوزه آب، اقتصاد و معیشت مشکل داریم که دانشگاه باید برای حل آن راهکار ارائه دهد و با تشکیل تیم‌های علمی در دانشگاه‌ها شاهد بررسی مشکلات و رفع آنها باشیم.



هیچ‌کدام از فرزندانم در نهادهای دولتی نیستند



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در پایان با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از فرزندان من در نهادهای دولتی نیستند، یادآور شد: دو تا از فرزندانم فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که یکی از آنها مشغول به کار آزاد و دیگری بیکار است و در طول این سال‌ها هیچ توصیه‌ای به نهادی نداشتم که فرزندم را مشغول به کار کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351382
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار