خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

لزوم تدوین سند جامع همکاری بلندمدت اقتصادی میان تهران و ایروان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: میزان روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در سطح مناسبی نیست لذا در دیدار اخیر مقامات دو کشور تاکید جدی بر تدوین سند جامع همکارهای های مشترک در حوزه های اقتصادی و تجاری شده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حضور دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در ایران و دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان، گفت: قطعا منطقه قفقاز نیازمند استقرار صلح پایدار است زیرا برخی از دشمنان مردم منطقه، دسیسه های شومی در سر می پرورانند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اعتقاد دارد مناقشات قفقاز باید از طریق گفتگوهای سیاسی حل و فصل شود، اظهار کرد: قطعا تغییر در مرزها و جغرافیایی منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای همسایه نیست.



وی با اشاره به دخالت های برخی از بیگانگان در امور منطقه، ادامه داد: کشورهای منطقه خصوصا ارمنستان باید بدانند که حضور بیگانگان مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و غیره صرفا سبب تشدید تنش ها خواهد شد و این امر به منافع ملی کشورها آسیب جدی خواهد زد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مناسبات دوجانبه ایران و ارمنستان باید ارتقاء یابد، گفت: به عبارتی میزان روابط اقتصادی دو کشور در سطح مناسبی نیست لذا در دیدار اخیر مقامات دو کشور تاکید جدی بر تدوین سند جامع همکارهای های مشترک در حوزه های اقتصادی و تجاری شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تسریع در اجرای توافق های صورت گرفته میان تهران و ایروان، حجم مبادلات تجاری و بازرگانی میان دو کشور سطح هدف گذاری شده ۳ میلیارد دلاری محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار