خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/27 - 15:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

لایحه جامع مقابله با تحریم ها باید در مجلس چکش کاری شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن استقبال از تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم های غیرقانونی در دولت از لزوم چکش کاری این لایحه در مجلس گفت.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم های غیرقانونی در دستورکار دارد گفت: باید این لایحه به طور کامل تدوین و مفاد آن کاملا مشخص شود تا بتوان آن را بررسی و ارزیابی کرد که از عهده تامین حقوق مردم در زمینه تحریم ها بر بیاید یا خیر.



نماینده مردم ورامین، پیشواو قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و اروپا بر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها سایه انداخته است و خسارت هایی را متحمل کرده و باید بتوان با تدوین قانونی آسیب ها و خسارت ها را کاهش دهد.



وی بیان کرد: این قانون باید بتواند مجاری و فرایندهای بین المللی حقوقی را محقق کند تا دفاع از ایرانی های متضرر از تحریم ممکن باشد و جبران خسارت ها را فراهم کند.



این نماینده مجلس تاکید کرد: تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم های غیرقانونی اقدام مبارکی است اما باید تدوین آن کامل و به مجلس ارسال شود تا نمایندگان در کمیسیون های تخصصی و صحن آن را چکش کاری کنند و با اعمال اصلاحاتی حمایت از حقوق مردم در برابر این تحریم ها فراهم شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بهادری جهرمی در توئیتی از تدوین این لایحه خبر داد و گفته است که حمایت از اتباع ایرانی متضرر از تحریم ها، کاهش بیش از پیش آثار تحریم ها و طراحی چارچوب حقوقی برای اقدامات متقابل علیه رفتارهای متخلفانه بین المللی از محورهای اصلی لایحه مذکور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 360178
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار