خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 11:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

لایحه بودجه 1403 هفته جاری از سوی دولت به مجلس واصل می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از ارائه لایحه بودجه 1403 در هفته جاری به مجلس خبر داد.

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زمان ارائه لایحه بودجه 1403 از سوی دولت به مجلس، گفت: هنوز این لایحه به مجلس نیامده اما طبق اخباری که از دولت دریافت کرده ایم، احتمال دارد این هفته به مجلس بیاید.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بر اساس قوانین، بودجه سال 1403 در دو مرحله به مجلس ارائه می شود، یعنی ابتدا منابع بودجه عمومی دولت و بعد از آن احکام و جداول بررسی می شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از این رو کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از فردا نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 انتخاب و به این کمیسیون معرفی خواهند کرد.



گفتنی است؛ بر اساس اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه کشور به صورت دو مرحله‌ای بررسی می‌شود؛ یعنی مرحله اول رسیدگی به احکام در قالب ماده واحده و تبصره‌ها و در مرحله دوم رسیدگی به ارقام بودجه در قالب جداول تفصیلی با رسیدگی دقیق و کارشناسی تر و با تعیین بازه های زمانی برای پیشنهادهای نمایندگان، رسیدگی در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس و دولت تعریف شده است.



شایان ذکر است؛ دولت موظف است بخش نخست را حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم کند. دولت همچنین موظف است حداکثر 10 ‌روز از زمان ابلاغ قانون بخش اول بودجه، جداول تفصیلی بودجه را به همراه نسخه الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات مربوط به هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد، به مجلس ارسال کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371696
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم