خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 12:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

قطع شدن دست عناصر پلید تروریستی با اجرای توافق امنیتی تهران-بغداد/ ضرورت خلع سلاح گروهک‌های ضدانقلاب

نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن توافق امنیتی ایران و عراق زمینه ساز بازگشت آرامش و صلح به منطقه می‌شود، گفت: این توافق دست عناصر پلیدی که به خود ملت ایران و بعضا شیعیان و مسلمان عراق آلوده شده را قطع خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعمال حاکمیت دولت عراق بر همه نقاط مرزی با ایران از امروز، گفت: گروه های ضد انقلاب ساکن در مرزهای غربی، موجب ناامنی در ایران و عراق شده بودند و منافع ملی دو کشور را تهدید می‌کردند؛ حتی وجود این گروهک های امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دور کردن گروهک های ضدانقلاب و انتقال تروریست ها یکی از محورهای توافق میان تهران و بغداد بوده است، اظهار کرد: پس از این باید شاهد خلع سلاح این تروریست ها باشیم.



وی با بیان اینکه انتظار داریم عراقی ها توافقات امنیتی با ایران را کامل اجرایی کنند، ادامه داد: بدون شک اجرایی شدن این توافق امنیتی زمینه ساز بازگشت آرامش و صلح به منطقه ای می شود و دست عناصر پلیدی که به خود ملت ایران و بعضا شیعیان و مسلمان عراق آلوده شده را قطع خواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تقدیر از دولت عراق به منظور اجرای توافق مشترک امنیتی دو کشور، افزود: ایران و عراق دو همسایه خوب برای یکدیگر هستند و بر اساس مناسبات پیش بینی شده باید مراودات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و حتی فرهنگی مشترک را ارتقاء دهند لذا نابودی گروهک ها و تروریست ها از مرزهای مشترک می تواند تسهیل گر برنامه های پیش بینی شده باشد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که این گروهک های تروریستی باید تحت نظر سازمان ملل قرار بگیرند زیرا امروزه با عدم پاسخگویی نسبت به اقدامات ضدبشری آنها هستیم و باید این موضوع از طریق نهادهای بین المللی در مجامع قضائی پیگیری شود تا به سزای اعمالشان برسند./

پایان پیام

  • کد خبر : 368303
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار