خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
متفکر آزاد:

قطعنامه پیشنهادی اتاوا علیه تهران خنده‌دار و مشمئز کننده است/ غرب جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: کشورهای غربی مانند کانادا بجای محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی، اقدامی خنده دار و مشمئز کننده علیه ایران انجام می دهند.

روح اله متفکرآزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورمان، گفت: دنیا طی چند هفته گذشته شاهد نسل کشی در غزه و سرزمین های اشغالی است و در این راستا دل مردم آزاده جهان به درد آمده است.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای غربی مانند کانادا بجای محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی، اقدامی خنده دار و مشمئز کننده علیه ایران انجام می دهند.



وی ادامه داد: متاسفانه شاهد اعمال استانداردهای دوگانه از سوی کانادایی ها و غربی ها نسبت به مولفه های حقوق بشری هستیم؛ این کشورها چرا علیه تحریم های ظالمانه و یکجانبه کاخ سفید علیه مردم ایران موضع گیری نمی کنند؟ آیا مشاهده نمی کنند تحریم های دارویی موجب شده بیماران مختلفی در ایران دچار آسیب شوند که این امر مصداق بارز نقض حقوق بشر است!.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: این رویه اشتباه نشان می دهد نظم جهانی مبتنی بر تک‌قطبی بودن دیگر پاسخگوی نیازهای بشر نیست و باید به سمت چندجانبه گرایی حرکت کنیم.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کارنامه بسیاری از کشورهای غربی از جمله کانادا در مسئله رعایت مولفه های حقوق بشر سیاه است، تصریح کرد: مستکبرانی که امروزه درصدد راه اندازی پروژه های ضدایرانی هستند، به خوبی می دانند که مردم‌سالاری دینی در ایران رواج دارد و این مهم بر خلاف رویکرد دولتمردان غربی در رویارویی با مردم کشورهای خودشان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371636
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم