خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/28 - 12:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
شریعتی:

قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام حیثیت و بی طرفی آژانس بین الملل را زیر سوال برد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام برای حیثیت و جایگاه فنی آژانس نا مطلوب بود.

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صدور قطعنامه ای علیه ایران به بهانه ناکافی بودن همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: به اذعان آژانس در ادوار مختلف و حتی کشورهای مستقلی که نظاره گر موارد و اتفاقات هستند جمهوری اسلامی ایران بیشترین همکاری ها را با آژانس داشته و این همکاری ها بسیار فراتر از تعهداتش بوده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در بازه های زمانی که اتفاقات سیاسی خارج از چارچوب مسائل فنی می افتد مدیران آژانس تلاش می کنند به ایران فشاری بیاورند و قطعنامه هایی را برای تصویب در دستور کار قرار می دهند که مطابقتی با واقعیت های فنی ندارد. چنین اقداماتی برای حیثیت، شأن و جایگاه فنی آژانس نامطلوب است و بی طرفی و فنی بودن این نهاد بین المللی را زیر سوال می برد.



وی تاکید کرد: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا دنبال مقاصدی از پیگیر مذاکرات با جمهوری اسلامی بودند که به اهدافشان نرسیدند و این شکست را می خواهند در جای دیگری جبران کنند اما جای جبران آن در آژانس نیست.



شریعتی اظهار داشت: آنها باید رویکردهای خود را تغییر دهند، واقعیت ها را بپذیرند و حق و حقوق ملت ایران را پرداخت کنند تا شرایط به وضعیت مطلوب نزدیک شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس گفت: مدیران آژانس و کشورهای غربی نباید سعی کنند واکنش ایران را امتحان کنند، ایران گزینه های زیادی در حوزه فنی و غیر فنی در اختیار دارد و هیچ نگرانی و ترسی از به کار گیری گزینه های مختلف ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352308
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار