خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/05/06 - 21:39
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی‌فرد در دیدار با سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی مقیم تهران

قدرت دفاعی ایران متعلق به تمام جهان اسلام است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای تمام ملل مسلمان است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران برای این است که در قدم اول از دخالت آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و در قدم دوم دست استکبار را از کشورهای مظلوم عالم قطع کند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز (یکشنبه 6 مرداد) با جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی مقیم تهران دیدار کرد.



نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه مجلس ایران بسیار مفتخر است که در ایام ماه مبارک رمضان میزبان شما سفرای عزیز است، گفت: به طور حتم اگر تنها کلمه صبر و استقامت به دستورالعمل فردی و اجتماعی کشورهای اسلامی تبدیل می‌شد، امروز ملل مسلمان سرآمد جهانیان بودند و به‌عنوان معتدل‌ترین ملل در بالاترین سطح دانش و امنیت حضور داشتند.



وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قرآن در متن زندگی ما مسلمانان حضور ندارد، تصریح کرد: به طور حتم اگر این حضور معنا پیدا کند، ما هم حیات و زندگی انسانی را درک می‌کنیم.



ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه ایمان تنها در سایه صبر به ثمر می‌نشیند، گفت: شجره ایمان میوه حیاتبخشی را تقدیم انسان می‌کند، از طرف دیگر ایمان و صبر در کنار هم معنا پیدا می‌کنند، از این‌رو اگر افراد در جامعه اسلامی صبر را پیشه راه خود قرار دهند، می‌توانند ضعف و نواقص خود را جبران کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: قطعاً اگر ملل مسلمان ماموریت‌های خود را در صحنه زندگی به عینیت می‌رساندند، ما هم‌اکنون در تمامی عرصه‌ها پیروز بودیم.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه صبر موجب استقامت و پایداری در مقابل تلاش و استقامت دشمنان می‌شود، تصریح کرد: اگر دشمن با استفاده از تمام ابزارهای خود توانست سرزمین ملت مظلوم فلسطین را اشغال، هزاران طفل، زن و مرد را شهید و بیش از 5 میلیون نفر را آواره کند، به طور حتم با پایداری می‌توان طعم شکست را به دشمن چشاند، از این‌رو امت اسلام نباید در برابر دشمنان و ابرقدرت‌ها در حوزه صبر و پایداری ضعیف‌تر باشند.



ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس تنها با صدام نمی‌جنگید، یادآور شد: همه دنیا می‌دانند که ایران در آن جنگ تحمیلی با همه استکبار جهانی می‌جنگید، اما دیدیم که امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا با صبر و استقامت در مقابل دشمن ایستادند و طولانی‌ترین جنگ را ایجاد کردند که در نهایت ملت ایران پیروز شد.



وی با اشاره به اینکه تجربه دفاع مقدس بار دیگر در لبنان تکرار شد، افزود: خوشبختانه شاگردان دفاع مقدس در لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی پایداری کرده و به پیروزی رسیدند.



نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه غزه مایه افتخار ملل عرب، اسلام و فلسطین است، تصریح کرد: به طور حتم ملل اسلامی باید در کنار یکدیگر حول محور حق‌طلبی جمع شوند، از طرف دیگر صبر و تلاش ملل مسلمان در گسترش علم و پژوهش ما را به‌عنوان امت پیش‌رو در عرصه علم تبدیل می‌کند.



عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و پژوهش گفت: مسئولان ما بسیار دوست دارند که ملل مسلمان از تجربیات کشور ایران در تولید علم و دانش بهره بگیرند.



ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه عزت و سعادت جهان اسلام تنها با همدلی مسلمانان محقق می‌شود، افزود: به طور حتم ملل مسلمان باید با هماهنگی جمعی در جهت رفع کاستی‌ها تلاش کنند.



نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای تمام ملل مسلمان است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران برای این است که در قدم اول از دخالت آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و در قدم دوم دست استکبار را از کشورهای مظلوم عالم قطع کنیم. از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران پیروزی فلسطین، سوریه، لبنان، غزه، مصر، پاکستان و افغانستان را در برابر دشمنان پیروزی خود می‌داند، از این‌رو برای تحقق این امور از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.



همچنین در ابتدای این دیدار صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تشکر از مجلس شورای اسلامی ایران در گردهم‌آوری سفرای کشورهای اسلامی گفت: به طور حتم آنچه که این روزها در نقشه سیاسی جهان اسلام می‌گذرد باعث تاسف است.



وی با اشاره به تشدید کشتارها در کشورهای اسلامی آن را نظر اسلام و پیامبر (ص) حرام دانست و افزود: به طور حتم سرمنشأ این اقدامات تنها رژیم صهیونیستی است.



زواوی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروزه با وجود برخورداری از 400 بمب هسته‌ای و ارتشی تا به دندان مسلح از جمهوری اسلامی ایران هراس دارد.



سفیر فلسطین در تهران توجه به قرآن و سنت مطهر پیامبر (ص) را محوری ضروری برای وحدت مسلمانان خواند و بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید کرد.



وی با گرامیداشت روز جهانی قدس، یاد امام خمینی (ره) و تقدیر از اهتمام رهبر معظم انقلاب در بزرگداشت آرمان فلسطین افزود: سرزمین مقدس فلسطین امروز در حال یهودی‌سازی کامل قرار داد و حمله به قدس شریف به یک کار عادی برای رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شده است.



زواوی فلسطین را متعلق به همه جهان اسلام و پاره تن این امت دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید در مقابل طرح بزرگ رژیم صهیونیستی که یک طرح کاملا غربی است، بایستند.



سفیر فلسطین در تهران با اشاره به تلاش‌های کنونی برای انجام مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تصریح کرد: تجربه مبارزات طولانی ما نشان می‌دهد که ما و ملت فلسطین تمایل به استقبال از این مذاکرات نداریم و به نتایج آن امیدوار نیستیم. 

  • کد خبر : 106963
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار