خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 15:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده برمی عنوان کرد:

قدرت‌های بیگانه بدنبال حضور تروریست‌‌ها در افغانستان هستند/ تشکیل حکومت فراگیر به تامین امنیت کابل کمک می‌کند

نماینده مردم دامغان در مجلس اعتقاد دارد شکل گیری حکومتی فراگیر و مردمی یکی از راه های تامین امنیت و آرامش در در افغانستان است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت جلوگیری از مداخله فرامنطقه‌ای در افغانستان، گفت: مردم افغانستان سالهای طولانی است که گرفتار ابرقدرت ها شده اند؛ این روند از زمان شوروی سابق تا حضور آمریکایی ها در این کشور ادامه داشته است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور چندین ساله آمریکایی ها در افغانستان و اقداماتشان موجب از بین رفتن تمام زیرساخت های این کشور شد، اظهار کرد: در این میان قدرت های بیگانه با حمایت از گروه های تروریستی زمینه تشدید ناامنی در این کشور را ایجاد کردند.



وی با بیان اینکه امروزه جلوگیری از اقدامات تروریستی در افغانستان توسط گروه هایی مانند داعش و غیره امری مهم محسوب می شود، ادامه داد: برای تحقق این امر کشورهای منطقه باید به افغانستان کمک کنند، نه اینکه بیگانگان با حضور مجددشان در این کشور به تقویت این گروهک ها کمک کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سازوکارهای سیاسی و مذاکرات بین الافغانی می تواند به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان کمک کند، افزود: در واقع می توان اذعان کرد شکل گیری حکومتی فراگیر و مردمی یکی از راه های تامین امنیت و آرامش در در افغانستان است.



عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد آمریکایی ها علی رغم خروج از افغانستان، همچنان علاقه مند تبدیل افغانستان به پایگاه فعالیت تروریست ها هستند لذا کشورهای منطقه نباید اجازه دهند این دسیسه اجرایی شود زیرا نتیجه آن به امنیت منطقه و همسایگان آسیب وارد خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 357108
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار