خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/13 - 18:19
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
در نشست با ائمه جماعات و فعالان حوزوی عنوان شد؛

قاطعیت و شناخت امام (ره) از زمان و مردم، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی شد

رئیس مجمع نمایندگان تهران در نشست با جمعی از امامان جماعت و فعالان حوزوی استان، امام خمینی (ره) را یکی از زمان‌شناسان برجسته خواند و گفت: قاطعیت و شناختی که حضرت امام(ره) از زمان و مردم زمانه خود داشت باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست بیش از پنجاه نفر از ائمه جماعات مساجد تهران و فعالان حوزه‌های علمیه شهر تهران با سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



در این نشست ابتدا سید محسن دهنوی با تبیین دستاوردها و عملکرد مجلس یازدهم، گزارشی اجمالی از اقدامات مجلس یازدهم، به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و مسکن و رونق کسب‌وکارها، همچنین عملکرد مجلس در حوزه بودجه‌های سنواتی و اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد.



در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه مجلس و اقدامات مجلس یازدهم، به «زمان‌شناسی» به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم تاکید شده در تعلیمات و آموزه‌های اسلامی اشاره و عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و کارها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، چه ایجابی باشد و چه صلبی، در گرو زمانی است که قرار است کار در ظرف آن زمان انجام بگیرد؛ بنابراین اگر زمان را نشناسیم و هم گذشته، هم آینده و هم حال را درست تجزیه و تحلیل نکنیم؛ آن کار هرچند با جدیت هم دنبال شود، با مشکل مواجهه خواهد شد و هدف انجام دهنده محقق نمی‌شود.



وی با تاکید بر اهمیت زمان و زمان‌شناسی در دین اسلام، اضافه کرد: اهمیت زمان در انجام واجبات و احکام شرعی دین می‌تواند یک ملاک و معیار برای ما در انجام کارهای اجتماعی و سیاسی و... باشد که هر کاری را در زمان خودش انجام دهیم.



رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تکیه بر حدیثی از امام صادق (ع) در اهمیت زمانشناسی، ادامه داد: کسی که عالم به زمان خود باشد، در تهاجم و روبه‌رویی با مشکلات قرار نمی‌گیرد؛ از اکنون و قبل از بروز مشکل برای رفع آن فکر می‌کند و نمی‌گذارد آن مشکل بر او هجوم بیاورد. درصورتی که امروز بسیاری از کارهای ما تدافعی است نه تهاجمی. در حالی که یک حرکت انقلابی همیشه تهاجم خودش را حفظ می‌کند، نه اینکه وقتی دشمن مرزها را درنوردید و وارد شهر شد و به پشت در خانه‌ها رسید، تازه دفاع را شروع کند. اگر این‌طور باشد حتما شکست حاصل خواهد شد.



حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: زمانشناسی یعنی باید دشمن را بیرون از مرزها کنترل و مغلوب کنیم. همان‌ کاری که سردار اسلام، حاج قاسم سلیمانی انجام داد. یعنی با تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری ما دشمن را کیلومترها آن‌طرف مرزهای کشور تعقیب کردیم که این از امتیازات ماست. آن‌هایی هم که بعضاً ایراد می‌گرفتند به جای اعزام نیرو به عراق و لبنان و سوریه و... به درون مملکت رسیدگی ‌کنید، نمی‌دانند چه خطری ما را تهدید می‌کند و ما دشمن را در خانه و سنگرهای خودش شکست دادیم و حتی اجازه نزدیک شدن آن‌ها به مرز را ندادیم.



وی با تاکید بر ضرورت توجه به زمانشناسی به‌ویژه در زمان حاضر، گفت: البته اینکه ما می‌گوییم زمانشناسی مهم است، مراد زمان تقویمی نیست، بلکه زمانشناسی به این معنی که شناخت و تحلیل پدیده‌ها و رویدادهای رخ داده در زمان یا آن‌هایی که قرار است در آینده رخ دهد. منظور از زمان‌شناسی این است که ما یک تحلیل درست از زمان و زمانه داشته باشیم، که اگر نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم شد.











رئیس مجمع نمایندگان تهران در نشست با جمعی از امامان جماعت و فعالان حوزوی استان


 



حجت‌الاسلام تقوی حضرت امام خمینی (ره) را یکی از زمان‌شناسان برجسته خواند که قدم به قدم متناسب با زمان حرکت کرده و افزود: حضرت امام (ره) آنجا که باید قاطعیت به خرج می‌داد، ایستاد و در مقابل همه آن‌هایی که دلیل می‌آوردند شاه بماند، گفت شاه باید برد. قاطعیت و شناختی که حضرت امام(ره) از زمان و مردم زمانه خود داشت باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد. امروز هم مقام معظم رهبری امامی در زمانه ماست که متناسب با شرایط بهترین تصمیمات را می‌گیرند.



رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، گفت: ما در آستانه آزمایش و امتحان بزرگ انتخابات هستیم که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌های اخیر خود مکرر بر آن تاکید کردند. از طرفی دشمن هم تمام سعی خود را به کار گرفته که مردم را ناامید و از پای صندوق‌های رای دور کند.



این نشست با بیان نقد و نظرات مهمانان جلسه ادامه یافت و چند تن از فعالان حوزوی با بیان نظرات خود در مورد عملکرد مجلس یازدهم و همچنین راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375670
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم