خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 10:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی برای منطقه است/ لزوم استفاده از ظرفیت همه گروه‌های افغان برای ایجاد ثبات سیاسی

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به دلیل فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان شاهد وجود ناامنی و بی ثباتی در داخل و حتی مرزهای مشترک افغانستان با همسایگانش هستیم، گفت: فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی برای تمام کشورهای منطقه است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سیاست های ایالات متحده برای افغانستان، گفت: متاسفانه به دلیل فعالیت گروه های تروریستی در این کشور شاهد وجود ناامنی و بی ثباتی در داخل و حتی مرزهای مشترک افغانستان با همسایگانش هستیم.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: به عبارتی آمریکایی ها با انتقال تروریست هایی همچون داعش به این کشور و تقویت آنها تلاش کردند چالش امنیتی در منطقه پابرجا بماند.



وی با اشاره به اینکه تشکیل دولت فراگیر با حضور و مشارکت همه گروه های سیاسی و قومیت ها یکی از راهکارهایی است که می تواند به تقویت ثبات و آرامش در داخل افغانستان کمک کند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کاخ سفید با دخالت های خود تلاش کرد زمینه تحقق این امر فراهم نشود تا بحران در افغانستان ادامه یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد آمریکایی ها با بهانه مقابله با فعالیت های تروریستی در منطقه حضور یافتند و پایگاه های نظامی ایجاد کردند، از این رو با وجود چالش امنیتی در افغانستان، همچنان زمینه حضور بیگانگان خصوصا آمریکایی ها در منطقه فراهم می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سیاستمداران ایالات متحده درصدد جلوگیری از یکصدایی و انسجام در افغانستان هستند که این موضوع قطعا به ضرر مردم این کشور محسوب می شود لذا امیدواریم هیات حاکمه افغانستان به سمت بهره گیری از همه ظرفیت های قومی و سیاسی برود تا دشمنان نتوانند سیاست های خود را عملیاتی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366691
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار