خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1394/12/17 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
احمدی در واکنش به طرح ادعای تعلیق تحویل سامانه s۳۰۰ به ایران:

فضاسازی جدید صهیونیست ها با چاشنی سامانه s300/تلاش دشمنان برای خارج کردن ایران و روسیه از مسیر تعاملات استراتژیک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به تلاش دشمنان برای خارج کردن ایران و روسیه از مسیر تعاملات استراتژیک، گفت: طرح ادعای تعلیق تحویل سامانه s۳۰۰ به ایران، بیشتر در راستای فضاسازی علیه روابط ایران و روسیه است.

وحید احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای برخی رسانه های عربی و صهیونیستی درباره توقف روند ارائه سامانه اس- 300 به ایران از سوی روسیه، گفت: این اقدامات و اظهارات بیشتر در راستای فضاسازی علیه روابط ایران و روسیه است، زیرا در چند وقت اخیر تعاملات دو کشور به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی به سطح مطلوبی رسیده و برخی کشورها قصد دارند با جنگ رسانه ای این روابط را مسیر درست خود خارج کنند.



نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رسانه های مذکور در ادعای خود علت توقف تحویل سامانه دفاعی اس – 300 را، انتقال تسلیحات روسی خریداری شده از سوی ایران به حزب الله لبنان اعلام کردند، این در حالی است که جمهوری اسلامی برای ارائه کمک های تسلیحاتی به تسلیحات غیر بومی نیازی ندارد و این دست اقدامات برای افزایش فشار بر جبهه مقاومت به ویژه حزب الله لبنان است.



وی با اشاره به روابط رو به رشد ایران و روسیه، گفت: دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای نقاط مشترک و تفاهم هستند و این مسئله موجب گسترش تعاملات شده است.



این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به‌طورحتم ایران و روسیه دو کشور تأثیرگذار و مهم در منطقه به‌شمار آمده و دارای نقش منطقه‌ای و جهانی هستند،از این‌رو افزایش همکاری‌های دو کشور موجب تقویت ثبات و امنیت منطقه می‌شود.



ایران در دسامبر سال 2005 قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای فروش 65 سامانه S-300 PMU-1 از سوی روسیه به ایران امضاء نمود و  166 میلیون و 800 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت این قرارداد به روسیه پرداخت کرد؛ قراردادی که عملاً از سال 2007 از انعقادش سخن به میان آمد اما چند سال طول کشید تا رسماً فروشش تایید شد.



سامانه دفاع موشکی اس 300 موشک های دفاع هوایی دوربرد است که توان مقابله با هرگونه حمله هوایی را دارد. این سامانه موشکی توان نابودسازی موشک های بالستیک را نیز دارد.سامانه موشک اس 300 مجهز به رادارهایی است که می تواند صد هدف را پیگیری کرده و در همان زمان دوازده موشک شلیک کند.این موشک ها برای اینکه آماده پرتاب شود تنها به چند دقیقه وقت نیاز دارد./



پایان پیام


  • کد خبر : 163765
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار