خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 18:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه خبر داد:

فردا؛ برگزاری چهارمین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه

مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه از برگزاری چهارمین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در روز یکشنبه 4 تیرماه به میزبانی دستگاه قضاء خبر داد.

محمدحسن پیرزاده، مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه، گفت: در دوره مدیریت تحولی و تعالی و در راستای نگاه تعاملی ریاست قوه قضائیه و اجرای ماموریت رهبر معظم انقلاب مبنی بر هم افزایی و همگرایی و تعامل مثبت میان دستگاه ها و قوای سه گانه، البته با رعایت استقلال پیش بینی شده در قانون اساسی، چهارمین نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه فردا (یکشنبه 4 تیرماه 1402) به میزبانی دستگاه قضاء برگزار خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه مبتنی بر رویکرد تعاملی میان دو قوه مقننه و قضائیه در سال گذشته تفاهم نامه ای میان دو قوه به امضاء رسید، اظهار کرد: بر این اساس کارگروه های مشترکی از جمله کارگروه های استانی با حضور مجمع امور استانها و مسئولان قضائی در استان ها هر سه ماه یکبار جلسات مشترک خواهند داشت تا مشکلات مردم در عرصه های مختلف اعم از تولید، جلوگیری از توقف کارخانجات و کارگاه های تولیدی و غیره برطرف شود.



پیرزاده در این راستا، افزود: در مرکز نیز کارگروه مرکزی تشکیل شده که نایب رئیس اول مجلس و دو نفر از اعضای کمیسیون های قضائی و اصل نود مجلس حضور دارند.



مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه در این رابطه، تصریح کرد: تاکنون 61 جلسه کارگروه استانی در استان ها تشکیل شده و سه نشست مشترک به صورت رویه و برنامه ریزی صورت گرفته به صورت سالانه همزمان با فرارسیدن 10 آذرماه سالروز مجلس شورای اسلامی و هفته قوه قضائیه برگزار می شود که فردا شاهد برگزاری نشست چهارم خواهیم بود.



وی خاطرنشان کرد: با نگاه کلی و برنامه هایی که در جهت تصویب قوانین و حسن نظارت بر اجرای آنها و همچنین با برنامه های تعاملی که وجود دارد، نشست های تخصصی نیز با مشارکت فراکسیون ها و کمیسیون های مربوطه در مجلس  برگزار شده و همچنین بازدیدهایی اعم از سرکشی از زندان ها، مراجع قضائی و غیره انجام میشود تا شناخت لازم برای نمایندگان فراهم شود که این موضوع می تواند سبب شکل گیری ادراک و فهم مشترک از موضوعات و دغدغه های مربوط به قوه قضائیه شود و این امر می تواند به اصلاح قوانین مورد نیاز کمک کند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 363907
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار