خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/06 - 09:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

فرآیند سوخت هسته‌ای در ایران کاملا بومی سازی شده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی سازی شده و این مولفه موجب شده وابستگی به کشورهای دیگر وجود نداشته باشد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر صادرات رادیودارو به ۹ کشور و افزایش تقاضا برای آب سنگین ایران و مشتقات آن، گفت: علی رغم همه تحریم ها و فشارهای سیاسی از سوی غربی ها، امروزه شاهد توسعه علمی و فناوری در عرصه های مختلف خصوصا صنعت هسته ای هستیم و در این حوزه به دانش بومی دست یافته ایم.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه دستاوردهای صنعت هسته ای زمینه کسب ارزآوری برای کشورمان را فراهم کرده است، اظهار کرد: به عنوان مثال درخواست بهره مندی از آب سنگین یکی از مزیت های اقتصادی است که امروزه شرکت های متعددی در دنیا خواهان خرید آن هستند.



وی با بیان اینکه فعالیت هسته ای ایران در چارچوب قوانین بین المللی صور ت می گیرد و بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مستمر انجام می شود، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که غربی ها دیگر نمی توانند اتهامات واهی علیه ایران در عرصه هسته ای وارد کنند. به عبارتی صادرات محصولات و مشتقات صنعت هسته ای به کشورهای دنیا تایید کننده صلح آمیز بودن اقدامات ایران در این عرصه محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا بومی سازی شده و این مولفه موجب شده وابستگی به کشورهای دیگر وجود نداشته باشد، افزود: بر این اساس به خودکفایی در تولید محصولات مختلف در حوزه های درمانی، بهداشتی و غیره دست یافته ایم و به عبارتی توانسته ایم تحریم های ظالمانه دنیای استکبار خصوصا ایالات متحده را خنثی سازی کنیم.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد صنعت هسته ای به عنوان یکی از حوزه های استراتژیک برای کشورمان محسوب می شود و مجلس یازدهم نیز به طور همه جانبه آماده حمایت از این صنعت است تا شاهد شکوفایی در بخش های مختلف باشیم. هر چند در این راستا قوانین مختلفی نیز مصوب شده که برای توسعه صلح آمیز فعالیت هسته ای راهگشا بوده و موانع از سر راه این صنعت برداشته شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 362293
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار